בזכות המיסוי הירוק: זינוק של מאות אחוזים בהזמנות כלי רכב חדשים; חלק מהיבואנים "ינקו מדפים" עד תחילת אוגוסט

בענף הרכב מדווחים על הזמנות מאסיביות למשפחתיות ציים, לרכבי יוקרה ולטנדרים, שיימסרו עד סוף יולי

עוד בטרם הוברר מה יהיו התוצאות של "המיסוי הירוק" על שוק הרכב ועל איכות הסביבה בטווח הארוך, כבר ברור שיש לו השפעות משמעותיות בטווח הקצר. יבואני רכב מרכזיים מדווחים כי מאז ההכרזה על העלאת מס הקניה באוגוסט חלה האצה של מאות אחוזים בהזמנות של כלי רכב חדשים למסירה עד המועד הקובע שבו צפוי מס הקנייה לזנק ל-92%.
העלייה בהזמנות מורגשת בכל רוחב השוק, החל ממשפחתיות ומשפחתיות שמוזמנות על ידי ציי הליסינג וההשכרה ועד לרכבי פאר וכביש-שטח שם נרשמת "התעניינות ערה". הזמנות מוגברות במיוחד מורגשות בפלח הטנדרים והמסחריות הקלות, שעל פי נוסחת "המיסוי הירוק" צפוי להתייקר באופן משמעותי באוגוסט. יצוין במסגרת המיסוי הירוק צפוי המס על מסחריות עד משקל 3.5 טון לעלות מ-72% ל-92% כאשר הדגמים עם מנועי דיזל ממוקמים בקבוצות הזיהום 14 ו-15, ולפיכך אינם זכאים להטבה "ירוקה" כך שההתייקרות תהיה מלאה.

היבואנים הרלוונטיים מדווחים על "ניקוי מלאים" בדגמי הטנדרים הפופולאריים.
לגלובס נודע כי "דלק רכב" צפויה לסיים בימים הקרובים את המלאי הקיים של מאזדה 3 מהמודל היוצא, בעיקר עקב הזמנות מאסיביות מכיוון ציי הרכב. מאזדה ניצבה בתחילת השנה עם מלאי של יותר מ-6000 יחידות של המאזדה 3 היוצא, ותכננה במקור להמשיך ולמכור את המכונית היוצאת עד ספטמבר כאשר ינחתו בארץ גרסאות הציים של המאזדה 3 החדשה. גם בטויוטה מעריכים כי עד סוף החודש ייגמר מלאי המשפחתיות מדגם קורולה, שמיועדות למסירה עד אוגוסט, הן עם תיבת הילוכים רובוטית והן עם תיבת הילוכים אוטומטית.

בענף הרכב מעריכים כי בחודש הבא ירשם זינוק הן במספר המסירות והן בכמויות שחרורי הרכב מהמכס למלאי של היבואנים, כדי להקדים את עליית מס הקניה.