יואב בורגן חזר מהסלון האווירי בפריז: "המיצוב העסקי הבינלאומי של אלביט מערכות נראה טוב מאי-פעם"

גלובס tv האנליסט של לידר שוקי-הון ממשיך להמליץ "קנייה" על המניה בפרמיה של 17.8% משער הנעילה בנאסד"ק: "מחיר היעד נראה כיום בר השגה יותר מאי-פעם" ■ לגבי השקת המטוס החדש ללא טייס: "אינה צפויה ללקק דבש בארה"ב"

האנליסט יואב בורגן מבית ההשקעות לידר שוקי-הון חזר מהסלון האווירי בפריז, התערוכה הגדולה בעולם בתחום התעופה, אופטימי. בעוד הוא חוזר על המלצת "קנייה" למניית אלביט מערכות במחיר יעד של 70 דולר (גבוה ב-17.8% משער הנעילה בנאסד"ק ביום שישי), הוא מעריך כי "המיצוב העסקי הבינלאומי של אלביט מערכות נראה היום טוב מאי-פעם".

בורגן ממשיך, כשהוא מעריך שמחיר היעד בו נקב "נראה כיום בר השגה יותר מאי-פעם". אלביט הציגה בסלון לראשונה את ה-Hermes 90, דגם חדש ממשפחת המטוסים ללא טייס (מל"ט), המהווה דגם יעודי במסגרת המיזם עם ג'נרל דינמיקס (סימול: GD בבורסה בניו-יורק), בבעלות שווה של השתיים ("הסכמתה של חברת ענק בתחום התעשיות הבטחוניות לבעלות שווה אינה מחזה נפוץ בארה"ב", הוא כותב). בתחילת יולי צפויות השתיים להציג את המטוס למארינס.

עם זאת, בורגן משתדל להיות ריאלי. "אלביט אינה צפויה ללקק דבש בארה"ב", הוא מציין. לדבריו, רמת התחרות בתחום המל"טים היא גבוהה. בנוסף, הוא אינו מצפה לעסקאות ענק במגזר המיזוגים והרכישות בסדר גודל העולה על מיליארד דולר, כשבוע לאחר רכישת מיקאל. "אלביט אינה מחפשת לרכוש טכנולוגיות חדשות, והיא מעוניינת כיום ברכישה של חברות אשר יספקו לה גישה לשווקים גיאוגרפיים שבהם אינה פעילה".

בשולי הדברים, מפנה האנליסט תשומת לב לכבוד ההדי שרוחשות החברות הישראליות שהציגו בסלון אחת לשנייה. חלק מזה נובע, לדעתו, "מן המודעות לצורך בשיתופי פעולה עסקיים עתידיים, נוסף על שיתופי הפעולה הקיימים. נשאלת השאלה, אם כן, האם בכל זאת עסקאות חדשות בין החברות הללו נמצאים מעבר לפינה.

[להמלצות אנליסטים]

אלביט מערכותאלביט מערכות