ישרס תערוב לאוסיף לטובת אשראי של 20 מיליון שקל

הערבות תינתן לבנק הפועלים ■ זהו שלב נוסף במתווה הסדר האג"ח של אוסיף ■ כבטוחה לפירעון הערבות תשעבד אוסיף לטובת ישרס את זכויות החברה בפיקדון כספי בבנק

חברת ישרס , הנמצאת בשליטת שלמה איזנברג, תעניק לחברת הבת אוסיף (66.3%) ערבות ללא תמורה כלפי בנק הפועלים, על מנת שזו תקבל אשראי בגובה של 20 מיליון שקל. זהו שלב נוסף במתווה של הסדר האג"ח של אוסיף שצפוי להיות מאושר בחודש הבא.

כבטוחה לפירעון הערבות תשעבד אוסיף לטובת ישרס את זכויות החברה בפיקדון כספי בבנק. זאת עד לגובה הערבות בשעבוד בדרגה שנייה, לאחר שהשעבוד הראשון הוא לטובת הבנק.

על פי הסדר החוב למחזיקי האג"ח של אוסיף שפורסם החודש, יוחלפו אג"ח ד' של החברה באג"ח מסדרה ה' של ישרס, שאמורה להיפרע בארבעה תשלומים בין השנים 2011-2014 בריבית של 4.35%. יתרת הקרן של אג"ח ד' של אוסיף לשנת 2009 היא 143 מיליון שקל, ועל פי התוכנית, המשקיעים יקבלו 20 מיליון שקל בסוף החודש, בתוספת ריבית של 9 מיליון שקל, ותשלום של 44 מיליון שקל נוספים יידחה לספטמבר השנה.

עניין נוסף בין מחזיקי האג"ח לחברת אוסיף קשור לשעבודים הנוספים שהעניקה החברה לטובת בנק הפועלים. לטענת מחזיקי האג"ח זה נעשה על חשבונם ובניגוד לתשקיף והעניין נמצא בבדיקה ובין הבנק למחזיקי האג"ח הועברו מספר תכתובות בנושא.

הבנק מצידו רוצה להבטיח את החזר האשראי שניתן לחברת הנדל"ן בגין פרויקט "אביב בצמרת", במסגרתו רכשה אוסיף 6.7 דונם תמורת 95 מיליון שקל, ועליהם היא בונה שני בנייני מגורים, האחד בגובה של 30 קומות ובצמוד לו בניין בן 8 קומות.

הפרויקט סובל מהאטה במכירות ואוסיף אינה עומדת בתנאי התוכנית העסקית כפי שנקבעו בהסכם הליווי עם הבנק.

[לאתר האג"ח]