הבית הלבן: "המפגינים בטהראן הביאו לתחילתו של שינוי באיראן"

(עדכונים שוטפים) הביטו בסרטון עדכני על המהומות באיראן ■ הגוף המחוקק העליון באיראן סירב היום לערוך ספירה חוזרת של הקולות מהבחירות לנשיאות המדינה שנערכו ב-12 ליוני

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר היום (ג') כי "המפגינים בטהראן הביאו לתחילתו של שינוי באיראן". עם זאת, גיבס הדגיש כי ממשל אובמה אינו מתכוון להתערב בענייניה הפנימיים של איראן.

הגוף המחוקק העליון באיראן סירב לערוך ספירה חוזרת של הקולות מהבחירות לנשיאות המדינה שנערכו ב-12 ליוני. כך מסרה התקשורת האיראנית.

ההודעה הגיעה לאחר שהמועמדים הרפורמים, מיר חוסיין מוסאווי ומהאדי כרובי אמרו שבמקום לספור מחדש את הקולות, יש לבטל את הבחירות הקודמות ולערוך אותן מחדש.

בינתיים, משרד החוץ האיראני החליט להחזיר באופן זמני את שגרירו בבריטניה. משרד החוץ השוודי הזמין את השגריר האיראני כדי לגנות באופן רשמי את סתימת הפיות ודריסת זכויות האדם באיראן.

על פי הדיווחים מאיראן, אלפי מפגינים שבו והגיעו אמש (ב') לכיכר המרכזית בטהראן, זאת לאחר לילה שקט למדי ולמרות אזהרת משמרות המהפכה לפיה הם ינקטו ביד קשה נגד המפגינים ונגד מארגני ההפגנות. כוחות הביטחון האיראניים פיזרו את המפגינים בכוח תוך שימוש בגז מדמיע ובירי אש חיה באוויר.

המפגינים נשאו כרזות נגד המשטר, קראו קריאות "מוות לדיקטטור" והדליקו נרות לזכרם של המפגינים שנהרגו השבוע, כשסיפורה של נדה, סטודנטית שמתה לעיני המצלמות, ממשיך לרגש את המפגינים. על פי דיווח של סוכניות הידיעות, מאות שוטרים חמושים פיזרו בכוח את המפגינים תוך שימוש בגז מדמיע ובירי אש חיה באוויר.