אחרי קמפיין הסלבס מגיע קמפיין חינוכי לילדי ישראל שילמד אותם לחסוך במים

רשות המים, משרד החינוך והחברה להגנת הטבע יוצאים במבצע הסברה להצלת מקורות המים במדינה, במסגרתו יפנו לילדי כיתות ג'-ה' ב-117 רשויות מקומיות בארץ, במטרה להגיע ליותר מחצי מיליון משקי-בית במדינה

רשות המים כבר ספגה קיטונות של רותחין על דרישתה לגלגל את משבר המים על גבו של הציבור, באמצעות הטלת מס בצורת על שימוש המוגדר על-ידה כחורג במים. הקמפיין הטלוויזיוני עתיר הסלבס להצלת הכנרת עורר גם הוא לא מעט תגובות ביקורתיות. אבל, ביקורת לחוד ומציאות לחוד - גם אם הציבור משלם פה מחיר בלתי מוצדק, עדיין חיסכון במים הוא מרכיב שיכול לעזור מהותית לבלום את הזליגה של משק המים למצב בלתי הפיך של הרס מקורות המים במדינה.

לכן, היוזמה הבאה מובנת בהחלט. רשות המים, בשיתוף-פעולה עם משרד החינוך והחברה להגנת הטבע, יוצאת בקמפיין הסברתי נרחב לילדי ישראל, במטרה להחדיר בו את ההכרה שיש לחסוך בשימוש במים.

הרעיון הוא לשחזר את ההצלחה שהיתה לפני כמה עשרות שנים לקמפיין החינוך להגנה על פרחי הבר - אותו קמפיין שלימד כל ילד בישראל שאסור לקטוף פרחי בר. הילדים מיהרו להפנים וחינכו את ההורים. חשיבות הנושא הופנמה לעומק, ואכן לפרחי הבר היתה רווחה.

פרויקט הגנת מקורות המים ייקרא "לוקחים את המים לידיים", ובמסגרתו יוצאים בימים אלה 5,000 מש"צים (מובילי של"ח צעירים של תחום של"ח וידיעת הארץ במשרד החינוך) ומדריכי החברה להגנת הטבע למבצע הסברה אישי, שברשות המים מגדירים כחסר תקדים בהיקפו, הכולל שיעורים והפעלות לכ-600 אלף תלמידי כיתות ג'-ה' בבתי-ספר יסודיים ברחבי הארץ, במטרה להגיע לתודעה של מאות אלפי משקי-בית במדינת ישראל.

המדריכים, שעברו לצורך הפרויקט הכשרה מיוחדת בנושא חיסכון במים, יתפזרו בין מאות בתי-ספר בכל רחבי הארץ ויחלקו לתלמידים 4 סוגים של מדבקות לחיסכון בצריכת המים בבית - מדבקה לכיור (סוגרים את הברז בזמן צחצוח שיניים וגילוח), למקלחת (מתקלחים שתי דקות פחות), לשירותים (לוחצים על הידית הקטנה כשאפשר) ולדלת הכניסה (אנחנו עוזרים להציל את הכנרת).

בנוסף, יקבלו התלמידים דף הסבר ובו טיפים ועצות לחיסכון במים. הכוונה היא להגיע, באמצעות החלוקה בבתי-הספר, ליותר מחצי מיליון משקי-בית במדינה (כרבע ממשקי-הבית בישראל), במגזרים היהודי והערבי, במטרה להעלות את המודעות לחיסכון במים ולעודד פעולות חוסכות מים בבית ובסביבה.

מבצע ההסברה יתקיים ב-117 רשויות מקומיות ברחבי הארץ.