סוני אריקסון: "55% מהישראלים לא רוצים טלפוני מגע"

מיקי ברקן, מנכ"ל ברס אלקטרה, יבואנית סוני אריקסון בישראל, חושב כי רוב הציבור הישראלי לא רוצה מכשירי מגע - אבל משיק שני מכשירים בקטגוריה

"אין ספק שה-iPhone נענע את כל שוק התקשורת בעולם ובישראל, אולם בסקרים שלנו שנעשו עם TNS טלסקר,55% מהישראלים לא רוצים מכשירי מגע", אומר מיקי ברקן, מנכ"ל ברס אלקטרה, ייבואנית סוני אריקסון בארץ. "הסיבה לכך שהלקוח מפחד מהטלפונים מהסוג הזה, מכיוון שקשה להקליד איתם. אני לא עושה כרגע הכנות לכניסתו של ה-iPhone לארץ, אלא למכשירים הבאים שלי לשנה הקרובה", אומר ברקן, "אין לי ספק שהתחרות תהיה יותר קשה אחרי השקת המכשיר של אפל, כאשר התחרות בארץ הייתה עד היום יותר קלה, כי יש פחות מתחרים מאשר בחו"ל".

סוני אריקסון מחזיקה לדבריה כ-20% מנתח המכירות בארץ, נתון המצביע כי למרות הקיטון הכללי בשוק, החברה הצליחה לשמור על נתח השוק שלה. בעוד שסוני אריקסון בולטים מאוד בתחום מכשירי המוזיקה ובפנייה שלהם לצעירים, בזכות שיתופי פעולה עם MTV ויצירת תדמית רעננה יותר משל שאר השחקנים בשוק. סוני אריקסון סובלת מעקב אכילס משמעותי בעולם הסלולרי - מכשירי המגע. סוני אריקסון עדיין לא מציעה בארץ או בעולם טלפונים שיכולים להתחרות ב-iPhone או בדגמי המגע של LG וסמסונג, כאשר רק בעוד מספר חודשים היא תציע לישראלים שני מתמודדים חדשים בקטגוריה הזו: Satio שיגיע עם מצלמת 12 מגה פיקסל, ככל הנראה הראשונה בשוק הישראלי וה-Aino שיגיע עם מקלדת ספרות רגילה בתצורת סליידר, בדומה ל-Ultra Touch של סמסונג.

סוני אריקסון


ה-Aino יאפשר למשתמשים הגיימרים של הטלפון לשלוט בסוני פלייסטיישן 3 שלהם ולהפעיל תכנים השמורים עליו, על-גבי הסלולרי. כך שהצרכן יוכל לשחקן באמצעות הטלפון במשחקים הנמצאים בקונסולה שלו. השירות שפותח במקור ל-PSP, מאפשר להפעיל את השירות באמצעות רשת אינטרנט אלחוטית בבית או באמצעות האינטרנט הסלולרי בכל מקום אחר בעולם. צופי טלוויזיה באיטליה, צרפת, ספרד, גרמניה ובריטניה יכולים באמצעות השירות הזה, גם לצפות בשידורי טלוויזיה חיים, לעצור אותם באמצע ולהקליט אותם ממגוון ערוצים חינמיים.

סוני אריקסון ירוקה

לדברי ברקן, אחד התחומים שסוני אריקסון מתכוונת לשים עליהם דגש בארץ ובעולם הוא איכות הסביבה. "על-פי סקר שערכנו, 70% מהישראלים היו מוכנים לקנות מוצרים משירותים מחברה ששומרת על איכות הסביבה. הטלפונים שלנו יהיו יותר ידידותיים לסביבה מבחינת החומרים שלהם, צריכת החשמל תהיה פחות בזבזנית וכל ספרי ההדרכה יגיעו על-גבי כרטיס הזיכרון של הטלפון. מלבד חיסכון בנייר, הלקוח גם יוכל לחפש בקלות בתוך חוברת ההוראות שלו".

נקודה אחרת שברקן מתכנן לפעול בה בשנה הקרובה היא ה-Multimedia Unlimited כהגדרתו. "עד היום סוני אריקסון היו מזוהים עם שלוש עולמות תוכן: מוזיקה, צילום ואינטרנט. בתחילת יולי יושק בארץ מכשיר הדגל של החברה - W995, שיגלם את החוויה הזו". המונח Multimedia Unlimited מאגד בתוכו את שלושת העולמות של סוני אריקסון במכשיר אחד, כך שהלקוח לא יאלץ לבחור בינהם. ה-W995 יגיע עם מצלמת 8 מגה פיקסל, זיכרון של 8 ג'יגה ואפליקציה המאפשרת למשתמש להעביר במידיות ולקבץ, באופן אוטומטי כל קובץ מולטימדיה מהמחשב האישי למכשיר.