רווחי אורקל ירדו ב-7% ל-1.9 מיליארד דולר, אך החברה עקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה

רווחיה הסתכמו ב-46 סנט למניה לעומת צפי ל-44 סנט למניה ■ הכנסות החברה ירדו ב-5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-6.86 מיליארד דולר ■ גברה על SAP בכל האזורים בעולם - כולל באירופה

ענקית התוכנה אורקל עקפה הערב (ג') את התחזיות המוקדמות ב-2 סנט למניה כשדיווחה בסיום המסחר בוול סטריט כי רווחיה ברבעון הפיסקלי הרביעי ירדו ב-7% ל-1.9 מיליארד דולר לעומת 2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בניטרול סעיפים חד פעמיים דיווחה החברה כי רווחיה הסתכמו ב-46 סנט למניה לעומת צפי ל-44 סנט למניה. המניה מטפסת בכ-1.7% במסחר המאוחר בוול סטריט.

הכנסות החברה ירדו ב-5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-6.86 מיליארד דולר, בשוק ציפו כי הכנסותיה ירדו בשיעור חד יותר ויסתכמו ב-6.47 מיליארד דולר.

החברה סבלה מירידה של 13%במכירות הרשיונות החדשים לתוכנותיה שהסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר, אשר בד"כ הן חזקות ביותר בתקופה זו של השנה. אולם תוצאה זו טובה יותר מההערכות האנליסטים שהיו לנפילה של 24% במכירת הרשיונות החדשים שמהווה נתון מרכזי בבחינת מצב החברה.

הרווח התפעולי גדל מהר ממה שצפתה החברה ועלה על 51%, מה שעזר לחברה לייצר תזרים מזומנים חופשי של 7.7 מיליארד דולר לשנה הפיסקאלית 2009.

החברה ציינה כי צמחה מהר מהציפיות, כאשר חלק מהגידול נבע מכך שהצליחה לנגוס בנתח שוק שהיה בידיה של הענקית המתחרה, SAP בכל האזורים ברחבי העולם. באירופה, בה הובילה זה שנים המתחרה, הצליחה אורקל לדווח על עלייה של 5% במכירות לעומת ירידה של 27% עלייה דיווחה SAP.

נשיאת החברה, צפרה כץ אמרה "אלו הן תוצאות מדהימות בהתחשב במה שעבר על כלכלת העולם ב-12 החודשים האחרונים"

החברה אמרה כי מעבד הנתונים החדש, Exadata, נמצע בשלב מתקדם ביותר וכי היא צופה כי הוא יהיה הכלי המוצלח ביותר שהשיקה החברה ב-30 שנותיה.

נזכיר כי לאחרונה הודיעה החברה על רכישת ענק של סאן מיקרוסיסטמס בתמורה ל-7.4 מיליארד דולר, העסקה צפויה להסגר בחודשי הקיץ. את עסקת סאן חטפה אורקל מידיה של IBM והפתיעה בכך את השוק. החברה המנוהלת ע"י לארי אליסון מתאפיינת באקטביות רבה בתחומי המיזוגים והרכישות, וכיום היא נחשבת לחברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם.