המוסדיים שוב דחו את הצעת הסדר החוב של עדי קייזמן

ייאלץ לשפר את ההצעה בפעם הרביעית ■ נציג חלק ממחזיקי האג"ח: ההסדר לא מספק מבחינת הביטחונות

עדי קייזמן, בעל השליטה באיי.די.או המחזיקה באסים, לא הצליח לגשר על הפערים עם מחזיקי אג"ח א' של החברה, והצעת הסדר החוב נדחתה ברוב של 53.5% ממחזיקי האג"ח.

קייזמן כבר שיפר שלוש פעמים את הצעת הסדר החוב, אך הוא מתכוון להמשיך במאמץ למציאת מענה לרשימת הדרישות של המשקיעים. התחושה באסים היא כי הפערים הם קטנים, אך מחזיקי האג"ח מובילים קו מיליטנטי נגד החברה, שההסדר הוא יוזמה שלה.

"התנגדנו להסדר כי סברנו שהוא לא מספק מבחינת הביטחונות וההתחייבויות למחזיקי האג"ח", הסביר היום לגלובס עו"ד אופיר נאור, המייצג חלק ממחזיקי האג"ח. "שוק ההון כספק אשראי למגזר העסקי עשה נכון שפעל כדעתנו, והתנגד להסדר".

מנגד, בשבועות האחרונים ניהל אריה קאופמן, מנכ"ל חברת החיתום של הבנק הבינלאומי, מסע שכנוע בקרב המוסדיים כדי שיאשרו את ההסכם. שירותיו של הבינלאומי נשכרו על ידי אסים בתמורה לכ-775 אלף שקל במזומן, בתוספת של 450 אלף שקל ערך נקוב של איגרות חוב של אסים.

מעבר למחלוקת על ההסדר, בין הצדדים לא הייתה כימיה, וזוהי הסיבה לכך שלא נחתם הסדר, למרות האינטרס של המוסדיים הוא להבטיח את יכולת פירעון החוב. אם כי קייזמן הצהיר שיש ביכולת החברה להחזיר את החוב בזמן, והוא מעדיף להגיע להסדר חוב במטרה להימנע ממכירת נכסים במחירי סוף עונה.

עיקרי ההסדר שנדחה הם דחיית 80% מתשלום הקרן שהיה אמור להיות משולם במאי 2009 ובמאי 2010, ופריסתם על פני חמישה תשלומים עד לשנת 2015. המשקיעים יפוצו בהגדלת שיעור הריבית מ-7.5% ל-13%, כשהחברה תשלם את הריבית השוטפת כסדרה.