הוועדה לשמירת הסביבה החופית החליטה לאפשר את קיומו של חוף רחצה בחוף הבונים

אולם, לא אישרה בשלב הזה את תוכניות הפיתוח בחוף, הכוללות בניית מבנים ומתקנים שונים בהיקף של מאות מ"ר, וכן הקמת חניון ענק למאות כלי רכב ■ תוכניות אלה ייבחנו מחדש

הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) החליטה היום (ד') לאפשר את קיומו של חוף רחצה בחוף הבונים, אך לא אישרה בשלב הזה את תוכניות הפיתוח בחוף, הכוללות בניית מבנים ומתקנים שונים בהיקף של מאות מ"ר, וכן הקמת חניון ענק למאות כלי רכב. תוכניות אלה ייבחנו מחדש.

את הבקשה לבנייה המאסיבית בחוף הגישו משרד התיירות והמועצה האזורית חוף כרמל. המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע העלו בדיון הצעה נגדית להרחיב את שמורת הטבע במקום, אולם הצעה זו נדחתה ברוב של 8 מול 6, כאשר רשות הטבע והגנים נמנעה, כלומר לא תמכה בהצעה להרחבת שמורת הטבע.

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה: "התוכנית לפיתוח בחוף הבונים היא בעייתית ביותר והיא עלולה לגרום לפגיעה בערכי הטבע והנוף שבמקום, ולכן הוועדה החליטה לא לאשר נכון לעכשיו את הבקשה לפיתוח ולבחון מחדש את נושא הפיתוח בחוף. החששות שלנו לגבי הפגיעה בחוף קיבלו ביטוי בהחלטת הוועדה וכאמור, הפיתוח לא אושר לעת עתה והוא יידון בהמשך, בנפרד. צר לנו כי דווקא רשות הטבע והגנים לא תמכה בהצעה להרחיב את שמורת הטבע והעדיפה להימנע".

המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע טוענים כי יש להשאיר את החוף במצבו הנוכחי, טבעי ככל שניתן, ובמקום לאשר בו הקמת מתקנים ומבנים שונים, יש לפתח את שני החופים שמדרום ומצפון לו - דור ונווה ים. לטענת החברה להגנת הטבע, באמצעות פיתוח שני חופים אלה ותיגבור האכיפה בחוף הבונים, יהיה אפשר להשאיר את חוף הבונים טבעי ועל ידי כך לשמור על ייחודו ועל ערכי הטבע והנוף שבו.