אופטיבייס תיכנס לתחום הנדל"ן המניב? בעלי המניות יכריעו

יתכנסו מחר (ה') כדי להחליט האם להיענות לבקשת החברה ■ אופטיבייס הפועלת בתחום הווידאו הדיגיטלי, החליטה על הכיוון החדש לפני מספר שבועות, ולהערכת המנכ"ל טובתה היא להתמקד בתחום זה במרכז ומערב אירופה ובצפון אמריקה

בעלי המניות של אופטיבייס יתכנסו מחר (ה') כדי להחליט האם להיענות לבקשת החברה, שמעוניינת לגוון את פעילותה ולהיכנס לתחום הנדל"ן המניב. אופטיבייס, המספקת פתרונות לתחום הווידאו הדיגיטלי, החליטה על הכיוון החדש לפני מספר שבועות, ולהערכת מנכ"ל החברה, טום וויילר, טובתה היא להתמקד בתחום זה במרכז ומערב אירופה ובצפון אמריקה. וויילר ציין אז כי הוא מאמין שבעלי המניות יהיו מרוצים מההחלטה - ואת זה נוכל לגלות מחר אחר הצהריים.

בינתיים, אופטיבייס מקבלת חיזוק מכיוון קבוצת RiskMetrics, שמספקת מידע ומייעצת למשקיעים מוסדיים בנוגע להצעות המועלות לאישור בעלי המניות בחברות ציבוריות. המלצתה של RiskMetrics לבעלי המניות של אופטיבייס היא להיענות להצעה. הגם שלדברי החברה אין לה צורך באישור בעלי המניות, היא מבקשת את אישורם בכל זאת, ולדברי RiskMetrics הרחבת פעילות עסקית היא בדרך כלל החלטה ניהולית כל עוד אין התנגדות לכך. לפיכך המלצתה היא להצביע בעד ההחלטה. בעל המניות הגדול ביותר באופטיבייס הוא וויילר, שמחזיק בכ-40% מהמניות, והוא גם בעל ניסיון ונכסים בתחום הנדל"ן.

אופטיבייס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 21 מיליון דולר, ובקופתה יש כיום 38.3 מיליון דולר. החברה תכננה בעבר להשתלט על מתחרתה הישראלית, סקופוס, אך זו נמכרה לבסוף להרמוניק האמריקנית. אופטיבייס, שהחזיקה ב-36% מסקופוס, קיבלה בעקבות המכירה כ-29 מיליון דולר.

אמנם אופטיבייס דיווחה שבכוונתה להמשיך במקביל בפעילות הווידאו שלה לצד פעילות הנדל"ן, אך נראה - גם על רקע הקונסולידציה בתעשייה - שלא תתנגד למכור את פעילותה זו. ייתכן שבמהלך הנוכחי אופטיבייס שמה על המדף את פעילות הווידאו, גם אם לא באופן רשמי.