ויטהלייף וג'נסיס הובילו השקעה של 7 מיליון דולר בחברת Sensible

בין המשקיעים בסבב: דב מורן, מייסד אם-סיסטמס ומודו ■ המוצר של החברה מנטר אי-ספיקת לב באופן לא פולשני

חברת Sensible המפתחת מכשיר לניטור לא פולשני של התקפי אי-ספיקת לב, גייסה 7 מיליון דולר מהקרנות ג'נסיס ו-Vitalife.

את החברה הקימו ב-2007 אמיר רונן, המשמש כמנכ"ל; דן רפפורט, אמיר סורוקה, נדב מזרחי ושלומי בריגדה. המוצר שלה עבר בהצלחה ניסויים בבעלי חיים וכעת היא נערכת לניסויים בבני אדם.

שילוב של רפואה ו-IT

לדברי החברה, שיטת ההדמיה שפיתחה לאיברים פנימיים, מבוססת על "יכולות ישראליות ייחודיות בתחום ה-IT" אשר אותן היא אינה חושפת עדיין. השילוב בין הפן הרפואי של החברה לפן ה-IT שלה, תואם את ההשקעה המשותפת מצד ויטהלייף, המתמחה בתחום הרפואי; וג'נסיס, המתמחה בתחום התקשורת.

בסבב הגיוס הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הפרטיים של החברה, המגיעים גם הם מרקע משולב, בהם דב מורן, מייסד אם-סיסטמס ומודו; רו"ח יצחק פורר; ס.וו שלי וכן קרן TriVentures.

רונן מגיע גם הוא מתחום ה-IT, עם רקע בתפקידי ניהול בתחום האסטרטגיה והפיתוח העסקי בסייפן, אינטל ואם-סיסטמס. לדבריו, הטכנולוגיה מתאימה לשימוש במגוון יישומים רפואיים, אך עד היום לא שימשה בתחום הרפואי.

בדומה לרימון

החברה החליטה להתחיל מיישום הטכנולוגיה לתחום אי-ספיקת הלב, משום שמדובר באחת המחלות הקטלניות והיקרות ביותר למערכת הבריאות. ניטור מהלך המחלה הוא חשוב, שכן כל התקף של אי-ספיקת לב גורם להתדרדרות בלתי הפיכה במצבו של החולה.

כיום אין פתרון שאיננו פולשני לניטור ההתקפים. בשנים האחרונות הגיעו לשוק מכשירים מושתלים למטרה זו, כמו למשל זה שפיתחה רימון מדיקל, שנמכרה ב-80 מיליון דולר לחברת בוסטון סיינטיפיק.

לאחרונה זכתה סנסיבל במענק של 500 אלף דולר ממרכז החדשנות של ה-Cleveland Clinic, אחד משלושת בתי החולים החשובים ביותר בארה"ב, העוסק גם במחקר ופיתוח.

לדברי יאיר שוהם, שותף כללי בג'נסיס, "יש טכנולוגיות IT נהדרות בישראל וחובה למצוא להן אפליקציות חדשות. אין כוונה לשנות אסטרטגית את מדיניות ג'נסיס ולהתחיל להשקיע במדעי החיים. אבל, אם ויטהלייף תציע לנו בהמשך הזדמנויות שרלוונטיות לנו, נשקול אותן בחיוב".

לדברי פרופ' אבי לודומירסקי, מייסד ומנהל שותף בוויטהלייף, "הטכנולוגיה של סנסיבל תענה על צרכים הכרחיים של אבחון, טיפול ומעקב אחר חולים באי-ספיקת לב, ובעתיד היא חותרת ליישומים נוספים של הטכנולוגיה בתחום הרפואה".