טוויטרים מאיראן: המשטר משתמש בחומרים כימיים

(עדכונים שוטפים) משמרות המהפכה באיראן עצרו 70 אנשי אקדמיה שנפגשו עם המנהיג הרפורמיסטי, מיר חוסיין מוסאווי ■ מנהיג הרפורמיסטים מאשים את אלה שזייפו את תוצאות הבחירות בשפיכות הדמים

יום נוסף של הפגנות אלימות באיראן, ולפי מסרים המועברים על ידי גולשים איראנים דרך טוויטר, המשטר האיראני מפעיל היום כוח שמהווה עליית מדרגה בפיזור ההפגנות: שימוש בחומרים כימיים.

לפי המסרים המועברים בטוויטר, אשר לא אומתו עד כה בשום כלי תקשורת אחר, "מסוק צבאי מפזר חומרים כימיים על מפגינים בכיכר המהפכה; המשטרה חסמה את הרחובות והיא לא מאפשרת כניסה לכיכר המהפכה". נציין כי את המסרים המועברים על ידי האיראנים בטוויטר ניתן לראות באתר "גלובס", באמצע העמוד.

כיכר המהפכה בטהראן (Enghelab Square) הייתה מוקד משיכה להפגנות האיראנים, אשר מוחים על תוצאות הבחירות שהתקיימו ב-12 ביוני. מסר אחר שהועבר היום בטוויטר הזהיר מפני ריגול המשטר האיראני אחר הגולשים בטוויטר: "כל משתמשי טוויטר שכינויים מתחיל באותיות 'XYZ' הם אנשי המשטרה החשאית".

70 אנשי אקדמיה נעצרו

משמרות המהפכה באיראן עצרו 70 אנשי אקדמיה שנפגשו עם המנהיג הרפורמיסטי, מיר חוסיין מוסאווי, שהפסיד בבחירות השנויות במחלוקת שנערכו ב-12 ליוני. מוסאווי אמר היום כי זו לעם האיראני יש זכות חוקתית למחות ולהפגין נגד תוצאות הבחירות.

 
 

טוויטים על הנעשה באיראן - LIVE!

Live Inside Iran
 
 
 

מוסאווי גם הביע ביקורת נוקבת נגד סגירת העיתון היומי "קלמה סאבז" בידי הממשל הנוכחי באיראן. מוסאווי שימש בעבר כדירקטור מנהל של היומון. מנהיג הרפורמיסטים מאשים את אלה שזייפו את תוצאות הבחירות בשפיכות הדמים.

בינתיים, הנשיא השמרן, מוחמד אחמדינג'אד השווה את ברק אובמה לנשיא הקודם של ארה"ב, ג'ורג' בוש, ואמר כי עליו להתחרט על ההתערבות הבלתי מוצדקת של ארה"ב בענייניה הפנימיים של איראן.

מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, ביטלה הזמנות שנשלחו לדיפלומטים איראנים לחגיגות יום העצמאות האמריקני, ב-4 ליולי.