אושר שדרוג כביש 41 בין אשדוד לגדרה: יורחב וימוחלף

התוכנית כוללת הרחבה של הכביש לתלת-נתיבי ומחלוף צומת גדרה וצומת בית רבן; הפרויקט כלול בתוכנית ההאצה בתחום התשתיות

כביש הרוחב 41, המחבר את צומת גדרה (כנות) עם צומת בני דרום (אשדוד), יורחב וייבנו לאורכו שני מחלפים. לאחר שדרוגו ייחשב הכביש להמשכו המערבי של כביש 7, המחבר כיום את כביש מס' 6 (במחלף שורק) עם צומת גדרה.

ועדת המשנה של הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות, אישרה השבוע את מסמכי התכנון המפורט לפני ביצוע של התוכנית לשדרוג כביש 41.

מדובר בתוכנית תשתית לאומית לשדרוג כביש 41, בין כביש מס' 42 במערב לכביש מס' 40 במזרח - כחלק ממערכת כבישי הרוחב של מדינת ישראל. הכביש מתוכנן ככביש דו-מסלולי, תלת-נתיבי, עם מחלפים בבית רבן ובצומת גדרה.

התוכנית כוללת גם שדרוג של כביש 40 מצומת גדרה דרומה, והוספת מחלפון חפץ חיים. התוכנית סוללת את הדרך להשלמת חיבור הרוחב בין נמל אשדוד וכביש חוצה ישראל (כביש 6).

התכנון המפורט בוצע במסגרת הוועדה לתשתיות לאומית, מאחר והוא מסתמך על תוכנית לתשתית לאומית שאושרה ע"י הממשלה בחודש מארס 2005. כעת מעוניינת החברה הלאומית לדרכים לצאת למכרז לביצוע הפרויקט, ולכן פנתה לות"ל לקידום התכנון המפורט. התוכנית כלולה גם בתוכנית ההאצה של המשק.

משרד הפנים מסר, כי במהלך החודשים האחרונים ליווה מינהל התכנון את הכנת מסמכי התכנון המפורט לפני ביצוע, וקיים עם צוות החברה הלאומית לדרכים סדרה ארוכה של ישיבות תיאום שאפשרו את ביצוע הפרויקט.