האישום נגד רוצח דנה בנט: חנק אותה בחזייה והצית את גופתה

יחיא עדואן פרחאן מואשם ב-3 מקרי רצח, באינוס ובחטיפה לשם רצח ■ בנוסף הוגש כתב אישום נגד הצעירה שהיתה נשואה לפרחאן וסייעה לו בביצוע המעשים ■ אמה של בנט: "באתי כדי להסתכל לרוצח בעיניים"

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש הבוקר (ה') כתב אישום נגד יחיא עדואן פרחאן, המואשם ברצח של שלושה בני אדם, בהם הנערה דנה בנט, ובאונס של נערת ליווי. כתב האישום מצביע על רוצח סדרתי קר-רוח, ש"טיפל" בארבעת קורבנותיו באופן כמעט זהה.

כתב האישום הוגש על-ידי עוה"ד איריס שירן ותומר שוורץ מפרקליטות מחוז צפון. לבית המשפט הוגש כתב אישום נוסף נגד הצעירה שהיתה נשואה לפרחאן והיתה קטינה באותה עת, י'. פרחאן מואשם ב-3 מקרי רצח, באינוס ובחטיפה לשם רצח.

"הנאשם קרע את חולצתה של דנה, משך בכוח את חזייתה וחנק אותה באמצעות החזייה, עד שגרם למותה" - זהו רק אחד מהתיאורים הקשים המובאים בכתב אישום. ב-3 מהמקרים ליוותה אותו י' וסייעה לו. במקרה של בנט שרפו השניים את גופתה בכדי להעלים את הראיות.

הבטיחו עבודה במלון

כתב האישום מגולל את רגעיה האחרונים של בנט, שגופתה נמצאה לפני כחודש וחצי סמוך למושבה מגדל. התיאורים בכתב האישום קשים מאוד, ומעידים על האכזריות הרבה בה בוצע הרצח.

על-פי כתב האישום, ב-1 באוגוסט 2003 בשעה אחת לפנות בוקר נסעו פרחאן וי' בכביש העולה מטבריה. בהגיעם לגשר האצטדיון ביציאה מטבריה, הבחינו השניים בבנט שהיתה אז בת 18. בנט ירדה ממונית שירות שהסיעה אותה מעבודתה כמלצרית, חזרה לבית דודה בטבריה.

"אותה עת גמלה בלב הנאשם ההחלטה להמית את דנה", נכתב בכתב האישום. "לשם כך שוחח עם י' וסיכם עמה כי תצא מהרכב, תפנה אל דנה, תתייצג בכזב כעובדת בבית-מלון השייך לנאשם, כאשר על-פי התכנית, בשל אילוץ זמני - כך תטען י' - הם זקוקים לעזרה בכוח-אדם למספר שעות מצומצם, כאשר התמורה תהיה כמה מאות שקלים עבור כמה שעות עבודה".

י' פנתה אל דנה והובילה אותה אל הרכב בו המתין פרחאן. מיד עם כניסתה של דנה לרכב, ובטרם הספיקה לברר את פרטי ההצעה האמורה, החל פרחאן בנסיעה לכיוון המושבה מגדל, ובהתקרבו למקום סטה לשביל עפר המוביל למטעי זיתים הגובלים בשדות בין מגדל לבין ואדי חמאם. בהגיעם סמוך למטע זיתים במקום, עצר פרחאן את הרכב וירד ממנו בתואנה כי עליו להטיל את מימיו, וי' אף היא ירדה מהרכב באותה תואנה.

התחננה על חייה

בנט, אשר חששה להישאר לבדה ברכב בלי י', ביקשה להתלוות אליה, אלא שמיד בצאתה מהרכב הלם פרחאן באגרופו בפניה. בנט התחננה על חייה, ומיד לאחר מכן הלם פרחאן שוב בפניה באגרופו בכוח וגרם להתמוטטותה על הקרקע.

"הנאשם קרע את חולצתה של דנה, משך בכוח את חזייתה וחנק את דנה באמצעות החזייה עד שגרם למותה, כל זאת כאשר י' עומדת בסמוך וצופה במעשים", מפרט כתב האישום. "על מנת לוודא את מותה של דנה, דרך הנאשם עם רגליו על בטנה של דנה, ואז ביקש מי' לסייע לו לגרור את גופתה של דנה אל גרוטאת רכב שעמדה בסמוך".

השניים גררו את דנה אל מתחת לגרוטאת הרכב, כיסו אותה בעשבים יבשים שליקטו במקום ונסעו לתחנת-דלק סונול הסמוכה. שם מילא פרחאן דלק בבקבוק על מנת להצית אש בגופתה של בנט ובכך להעלים את הרצח. פרחאן וי' שבו אל גרוטאת הרכב אשר מתחתיה השאירו את גופתה של בנט, שם התיז פרחאן דלק על הגופה והצית אש בבגדיה, והשניים עזבו את המקום.

"הגעתי היום לבית המשפט כדי להסתכל לרוצח בעיניים", אמר אמה של דנה בנט, ויקי, לחדשות 2 באינטרנט, לפני שנכנסה לדיון. "חשבתי על זה לפני שבאתי, ואני מתכוונת לבוא לכל הדיונים. נכון שזה קשה, אבל האיש הזה רצח את הבת שלי".

איציק ממן, בן-זוגה של ויקי בנט שליווה אותה לבית המשפט, אמר: "אם נראה שהמשפחה של פרחאן מוקיעה את מעשיו, אולי נשקול את הסולחה שהם הציעו".

האישום: שני מקרי רצח נוספים ואונס

בנוסף מואשם פרחאן ברצח התיירת הצ'כית סילביה מולרובה ביולי 2003. הוא הבחין בה מנסה לעצור טרמפ סמוך לפאב על חוף הכינרת, והעלה אותה למכוניתו. פרחאן הסיע אותה לנחל צלמון, ושם חנק אותה והטביע אותה למוות, תוך שהוא מקבל סיוע מחברתו י'.

במקרה אחר מואשם פרחאן ברצח של האסיר אהרון סימחוב ששהה עמו במעצר. על-פי כתב האישום, ביולי 2004 התפתחה קטטה בבית-המעצר בטבריה בין שני עצורים. לאחר ארוחת הבוקר עקב פרחאן אחר סימחוב, אחד העצורים שהיו מעורבים בעימות, למקלחת.

כתב האישום מציין כי במקלחת היכה פרחאן את סימחוב, חנק אותו עם חוט, ואז תלה אותו באמצעותו. את מעשיו היסווה ברעש המים הזורמים. לאחר כמה ימים מת סימחוב בבית-החולים.

המקרה הרביעי המתואר בכתב האישום מתאר אונס שביצע פרחאן בספטמבר 2005 בנערת ליווי. על-פי כתב האישום, פרחאן עלה לדירתה, התפשט, ואז באיומי סכין שהצמיד לפניה אנס אותה בכוח מספר פעמים. אחר-כך הוציא אותה באיומים מהדירה אל המכונית בה חיכתה חברתו י', אך נערת הליווי הצליחה להימלט, ובכך כנראה ניצלו חייה.