לקראת המשפט ביום שני: ברנרד מיידוף ואשתו הופשטו מנכסיהם

שווי הרכוש של מיידוף ואשתו רות', שהוחרם ע"י הרשויות בארה"ב, הוא כ-170 מיליון דולר ■ מיידוף, שביצע את הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה, עלול לבלות את שארית ימיו בכלא, שכן התביעה דורשת מאסר של 150 שנה

ברנרד מיידוף, אשר ביצע את הונאת הפונזי הגדולה בהיסטוריה שהיקפה נאמד בעשרות מיליארדי דולרים, נותר ללא רכוש: השלטונות בארה"ב החליטו להחרים את כל רכושם של מיידוף ואשתו רות', רכוש ששווה כ-170 מיליון דולר.

הרשויות בארה"ב כנראה מעוניינות להעביר מסר ברור - שהונאות כאלה אינן מקובלות ואסור שיחזרו על עצמן - ולפיכך החליטו להחרים את כל רכושם של בני-הזוג מיידוף, ובנוסף ייתכן כי מיידוף עצמו יבלה את שארית חייו בכלא.

ביום שני בבוקר יתייצב מיידוף בבית המשפט הפדרלי במנהטן. התביעה מעוניינת כי מיידוף ירצה תקופת מאסר בפועל של 150 שנים, מה שאומר שמיידוף בן ה-71 ייכנס לכלא לשארית ימיו. מנגד, מיידוף עצמו טוען כי עונש המאסר המירבי שיש להטיל עליו הוא 12 שנים.

בין הרכוש שהוחרם ניתן למנות 3 בתים בארה"ב בשווי 60 מיליון דולר (דירה במנהטן, בית בניו-יורק ובית נוסף בפלורידה), בית נוסף בצרפת, רהיטים, תכשיטים ועוד. נוסף על כך, בני-הזוג מיידוף הלוו לחבריהם ולקרובי משפחה הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, תמורת ריבית כמובן, אולם כעת הם לא ייהנו מכספי הריביות.

מיידוף הודה ב-12 במארס בביצוע הונאת הפונזי הגדולה, אשר עוררה הדים ברחבי העולם ואף גרמה להתבטאויות אנטישמיות בשל מוצאו היהודי. יש לציין כי מרבית קורבנותיו של מיידוף היו גורמים יהודים ואף ישראלים, ובהם מוסדות אקדמיים בישראל וקרנות צדקה.