"הלחץ על פוטאש יימשך עד שייחתמו החוזים עם סין והודו"

כך סבור האנליסט מארק קונלי מבית ההשקעות סטרן אגי (Sterne Agee), אשר חותך את תחזית הרווח של פוטאש בעקבות אזהרת הרווח ■ בבית ההשקעות קנקורד אדמס מנמיכים את מחיר היעד למניה ל-135 דולר

ימים לא קלים עוברים על יצרניות האשלג ברחבי העולם, ובהן פוטאש , המחזיקה כ-10% ממניות כי"ל הישראלית. בליל חמישי פירסמה פוטאש אזהרת רווח, לפיה היא צופה רווח נקי של 70 סנט למניה בלבד, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 1.1-1.5 דולר למניה. האנליסט מארק קונלי מבית ההשקעות סטרן אגי (Sterne Agee) סבור כי הסיבה לאזהרת הרווח היא חוסר יכולתה של פוטאש להגיע להסכמות על מחירי האשלג במדינות שונות בעולם.

"הלחץ על פוטאש יימשך עד שייחתמו החוזים עם סין והודו", כותב קונלי בסקירה למשקיעים. לדבריו, עונת זריעה מאוחרת של החקלאים בארה"ב "תרמה" גם היא לירידה במכירות האשלג של פוטאש.

באזהרת הרווח של פוטאש ציינה החברה כי הרווח צפוי להיפגע בשל ירידה במכירות האשלג. הביקוש לאשלג מצד החקלאים נחלש בחודשים האחרונים בשל המשבר הכלכלי. האנליסט קונלי חתך את תחזית הרווח של פוטאש לשנת 2009 ל-5.49 דולר למניה מ-6.1 דולר למניה, אולם את התחזית לשנת 2010 הוא מותיר על 12.45 דולר למניה, כיוון שהוא צופה התאוששות בביקושים ובמכירות האשלג בשנה הבאה, כמו מרבית האנליסטים המסקרים את מניות האשלג.

במקביל, האנליסט קית' קרפנטר מבית ההשקעות קנקורד אדמס (Canaccord Adams) הוריד את מחיר היעד שלו למניית פוטאש ל-135 דולר מ-150 דולר. מדובר במחיר הגבוה בכ-45% ממחיר הסגירה של פוטאש אמש (ו') בוול סטריט.