שוק המט"ח: האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של 0.4%

(עדכון) - כלכלני אגוד: "המימושים במניות יימשכו; יש להיות זהירים" ■ האנליסטים מעריכים כי העליות בשווקים יחזרו בטווח הבינוני-ארוך בשל הריביות הנמוכות במרבית מדינות העולם

גם השבוע ממשיכים כלכלני בנק אגוד לנקוט בעמדה שמרנית על שוק המניות, והם עדיין צופים המשך מימושים במניות בטווח הקצר בטרם יחזרו העליות לבורסה. "הריביות הנמוכות במדינות רבות בעולם תומכות בעליות בשווקים בטווח הבינוני-ארוך, ולגבי הטווח הקצר אנו מצפים להמשך תיקון כלפי מטה בשווקים ולכן ממליצים להיות זהירים", אומרים האנליסטים.

באגוד ממשיכים להמליץ למשקיע הסולידי להיחשף ב-10% למניות, ועל חשיפה של 25% עבור המשקיע הספקולטיבי. "אנו ממשיכים להעדיף את הסקטורים דפנסיביים כמו מניות עם תשואות דיבידנד גבוהות בסקטורים כגון: בריאות, מזון ומוצרי צריכה וטלקום", הם אומרים. "חלק קטן מהתיק, עד 5%, ניתן להקצות לסחורות, כגון הזהב שמתנהג בקורלציה הפוכה לשוקי המניות".

נוסף על כך, הכלכלנים סבורים כי יש להיחשף למגזר הטכנולוגיה דרך השקעה בחברות בעלות שווי שוק גבוה ותזרים מזומנים יציב. בהתייחסם למניות ספציפיות, נוקבים האנליסטים בשמות כגון אורמת , מטריקס ואלביט מערכות , אשר "ממשיכות להוות הזדמנות קנייה".

באשר לאפיק הסולידי, כלכלני אגוד ממליצים להשקיע באפיק השקלי בטווחים של 3-4 שנים, אך רק באג"ח בהן פער התשואות מול אגרות החוב צמודות המדד עדיין נמצא ברמות של כ-3%.

בשוק המט"ח, ביום שישי נקבע שערו היציג של הדולר על 3.973 שקלים, וכלכלני אגוד סבורים כי הדולר ימשיך להיסחר בטווח של 3.887-4 שקלים בתקופה הקרובה. כמדי יום ראשון, גם היום לא מתנהל מסחר בשוק המט"ח, אולם האופציות על הדולר משקפות לו היחלשות של כ-0.4% לרמה של 3.956 שקלים.