בנק לאומי השלים מכירת מניות אגוד; מניות אגוד קופצות ב-7.1%

תמורת המכירה גדלה ב-7 מיליון שקל בשל עליית הונו העצמי של בנק אגוד במהלך הרבעון הראשון ■ רווח ההון בסך 17 מיליון שקל ייזקף לרווח מפעולות לא רגילות ברבעון השני

רגע לפני סוף הרבעון השני, סידר לעצמו בנק לאומי עסקת מימוש שתאפשר לו לזקוף רווח הון לזכות הרווח מפעולות לא רגילות בדו"חות הכספיים של הרבעון השני. מדובר בהשלמת המכירה של מניות הבנק בבנק אחר - אגוד - בתמורה ל-108 מיליון שקל. הבנק ירשום רווח הון של 17 מיליון שקל כתוצאה מהמכירה.

לפני כחודש וחצי הודיע הבנק בניהולה של גליה מאור לבורסה כי פנה לנכסי שרודר וחברת האחזקות של ישעיהו לנדאו והודיע להם כי הוא מתכוון למכור להם בחלקים שווים כ-3.8 מיליון ממניות אגוד, השקולות לכ-6.4% מהון המניות של הבנק. לפני המכירה החזיקו לנדאו ב-21.55% ממניות הבנק השישי בגודלו במדינה ושרודר ב-4.47%. כל אחד מהם, כאמור, יקבל כעת עוד 3.2% מהון המניות הבנק.

במהלך מאי, כאמור, העריך לאומי כי ירשום בעקבות המכירה רווח הון של 12 מיליון שקל, כיוון שהנתונים התבססו על ההון העצמי נכון לסוף 2008 (1.57 מיליארד שקל), לפי הדו"חות הכספיים האחרונים שהיו ידועים באותה עת. בינתיים, עלה הונו העצמי של אגוד ל-1.67 מיליארד שקל, כך שהמכירה תתבצע לפי דו"חות הרבעון הראשון של 2009 - מה שגוזר תוספת שך 7 מיליון שקל לתמורה ו-5 מיליון שקל לרווח ההון נטו.

לבנק לאומי עמדה אופציית מכר (PUT) לממש את מניותיו באגוד בהתאם למימוש נוסף שביצע לאומי כבר ב-2003. כבר אז מימש את אופציית המכר למכירת 3.2% ממניות אגוד אותם רכש שלמה אליהו, מכוח הסכם בין הצדדים משנת 1999. בנק אגוד מנוהל בשנים האחרונות בידי חיים פרייליכמן, בעברו מנכ"ל בנק המשכנתאות טפחות.

בבורסה נסחרות מניות בנק אגוד, הנמנות עם מדד ת"א-100, לפי שווי-שוק כולל של 675.85 מיליון שקל, מאחר ומתחילת השנה זינקה המניה ב-70.9%. בשעה זו מזנקת המניה בתגובה לחדשות, לשער שנכון לכתיבת הידיעה מגלם עלייה של 7.1%. שער המניה מגלם לה מכפיל 0.41 בלבד על הונו העצמי של הבנק. המניה תיפלט בעוד יומיים ממדד תל-דיב 20 בשל העובדה שהבנק לא חילק השנה דיבידנד.

אגוד