כמעט כל התשואה של אורמת במיזם הנפט הקנדי נמחקה

ההשקעה בחברת אופטי קנדה התכווצה ל-18.3 מיליון דולר לעומת שיא של 945.6 מיליון דולר שנרשם השנה ■ גיל דטנר מאקסלנס: "חוק האנרגיה האמריקני ישפר את ביצועי החברה בטווח הארוך"

אורמת מחזיקה ב-5.1% ממניות חברת אופטי קנדה (סימול OPC.TO), העוסקת בטכנולוגיה להשבחת נפט כבד. החברה רשמה הפסדים כבדים בהשקעה זו שהתכווצה לכ-18.3 מיליון דולר לאחר שלפי מחיר השיא של המניה בשנה האחרונה, עמד הערך של חלקה של אורמת על 945.6 מיליון דולר. החברה במקור השקיעה כ-15 מיליון דולר ברכישת מניות החברה.

הרשות לני"ע בקנדה לא אישרה לחברה לבצע הנפקה בסך של כ-130 מיליון דולר כשהחברה התכוונה להנפיק את המניות שלה במחיר הנמוך ב-20% ממחיר המניה הממוצע בחמשת ימי המסחר האחרונים.

חוק האנרגיה האמריקני ישפר את ביצועי החברה בטווח הארוך

גיל דטנר, אנליסט בבית ההשקעות אקסלנס התייחס היום למניית חברת אורמת בהקשר של אישור חוק האקלים בסוף השבוע האחרון. מטרת החוק החדש שאושר בארה"ב היא להפחית את כמות הפליטה של גזים מזהמים ל-83% מהרמות של 2005 ול-17% מהכמות עד 2050.

דטנר ציין כי התפתחות זו הינה חיובית לאורמת, אשר מייצרת את רוב הכנסותיה מייצור אנרגיה בארה"ב. החוק, אם יעבור, יעודד יצירת חשמל על ידי מקורות נקיים, וכך יתמוך בביקוש העתידי למוצרי החברה.

דטנר מסייג את הדברים ואומר שעדיין מוקדם להעריך את השפעת החקיקה משתי סיבות: "ראשית, החוק עדיין צריך לעבור בסנאט. אם ההתנגדות בבית הנבחרים הייתה חריפה למדי (44 דמוקרטים הצביעו נגד, וכמעט כל הרפובליקנים), ההתנגדות בסנאט צפויה להיות אפילו קשה יותר. שנית, החוק עבר מספר רב של פשרות ודילולים על מנת להבטיח את תמיכת הדמוקרטים, עד כדי כך שאפילו ארגונים כמו גרינפיס התנגדו לגרסה הסופית שאושרה".

דטנר סיכם את דבריו ואמר כי עדיין לא ברור מה תהיה עוצמת החוק אם וכאשר יאושר סופית. בנוסף, ההשפעה תורגש רק בטווח היותר ארוך. התוכנית אמורה להתחיל רק ב-2012, ותיושם בהדרגתיות כדי לא לחולל זעזוע כלכלי או התנגדות פוליטית גדולה מדי. הכיוון בהחלט חיובי לחברה, אך לא מדובר בהתפתחות שצפויה לשנות באופן משמעותי את אופק התוצאות של אורמת בשנים הקרובות.