קו-אופ ישראל תעביר את כל הסניפים לסדרנות עצמית תוך שנה

זאת במקום דיילות מטעם היצרנים ■ סמנכ"ל הסחר: "הספקים הגדולים עשו הכול כדי להכשיל את הפיילוט"

רשת קו-אופ ישראל תעביר את כל 55 סניפיה לסדרנות עצמית באמצע שנת 2010 - כך הודיע היום (א') סמנכ"ל הסחר של הרשת, פיני שטרית, במסגרת פאנל בכנס תעשיות מזון.

שטרית מתח היום ביקורת חריפה על הספקים, שעשו לדבריו הכול כדי להכשיל את מיזם הסדרנות ברשת. "ידענו שלא תהיה התלהבות של היצרנים הגדולים, כי היה ברור לנו שנשמוט להם את הקרקע. עשינו פיילוט של 3 חודשים, וכולם דאגו באמצע שהוא ייכשל.

"חשבנו שזה אינטרס משותף, שהרי גם ליצרנים לא משתלם להגיע לסניפים קטנים. לכן, חשבנו שנקבל שיתוף-פעולה ולא קיבלנו - אבל קיבלנו החלטה, ואנחנו הולכים איתה", אמר שטרית.

לדבריו, "אנחנו בתהליך 4 חודשים. גילינו כי יש לא מעט בעיות, שבחלקן נובעות מהיעדר שיתוף-פעולה של הספקים. אנחנו לומדים את זה בדרך הקשה.

"אפילו בחלב, שחשבו שלא נסתדר, הוכחנו כי אנחנו מסדרים מקרר חלב טוב יותר, והמכירות בסניפים האלה גדלו. בשורה התחתונה, אין לנו ירידה במכירות בסניפי הפיילוט, ובאמצע 2010 נעביר את כל 55 הסניפים לסדרנות עצמית".

כזכור, בנובמבר 2008 החליטה רשת שופרסל לסגת מהתוכנית לנטילת מלאכת הסדרנות לידיה. מקורות בשופרסל הסבירו אמנם כי ההחלטה להמתין עם יישום תוכנית הסדרנות העצמית התקבלה לאור אי-הוודאות הקיימת בשוק, אולם נראה כי ההחלטה התקבלה על רקע מורכבות היישום. בעקבות זאת, צמצמה גם רשת רבוע כחול את הפיילוט שהיא תכננה לעשות.