השותפים ב-H&O מפרקים את השותפות

גאון אחזקות ומשפחת לבנת יערכו כנראה תהליך התמחרות, שבסופו אחד מהם ירכוש אחזקותיו של השני ■ הערכות: שווי העסקה יעמוד על 40-60 מיליון שקל

פחות משנה אחרי מחיקת חברת H&O מהבורסה, הבעלים - גאון אחזקות ומשפחת לבנת - בדרך לפירוק השותפות בחברה, בה הם מחזיקים בחלקים שווים דרך המשביר אחזקות. כך נודע ל"גלובס".

כפי הנראה, הצדדים יפנו לתהליך של הערכת שווי או שייכנסו להליך התמחרות (במב"י) שבסופו ירכוש אחד הצדדים את אחזקותיו של השני. על-פי ההערכות, העסקה תיסגר לפי שווי של 40-60 מיליון שקל. H&O מפעילה רשת חנויות כלבו ומחזיקה בבעלות מלאה על רשת TAGWOMAN.

יצוין כי לצדדים שותפויות נוספות גם בחברות המשביר לחקלאי, חברת ערבה, שיווק בוטנים וחברת מגדלי ערבה - כולן באמצעות המשביר אחזקות.

מדובר בפירוק שותפות של שתיים מהמשפחות הבכירות במשק. גאון אחזקות נמצאת בשליטת שישה שותפים, כשני הבכירים בקבוצה - סמי שמעון (25.19%) ובני גאון (19.84%) - נפטרו בשנה החולפת. כיו"ר דירקטוריון הקבוצה מכהן היום משה גאון, הפרסומאי ובנו של מייסד החברה, בני גאון ז"ל.

מהצד השני נמצאת משפחת לבנת המחזיקה במחצית ממניות H&O, והיא שותפה של נוחי דנקנר (13.43%) בקבוצת אי.די.בי ובכל החברות מתחת לרבות שופרסל, סלקום ואי.די.בי פתוח - חברה השולטת בדיסקונט השקעות, כלל תעשיות וכלל ביטוח.

עסקי משפחת לבנת מצויים בבעלות האב אברהם לבנת (בונדי) ושלושת בניו, צביקה, זאביק ושי. צביקה לבנת משמש כסגן יו"ר דירקטוריון אי.די.בי ומנכ"ל משותף בכלל תעשיות המחזיקה בגולף, כיתן, נשר ומפעלי נייר אמריקניים. זאביק הוא מנכ"ל חברת תעבורה, חברת היסוד של המשפחה, ואילו שי מכהן כדירקטור בחברות שונות בקבוצת אי.די.בי.

H&O כוללת 33 סניפים של רשת H&O ו-25 סניפים של רשת אופנת הנשים TAGWOMAN. מאז רכישת TAGWOMAN ב-2007 תמורת 23 מיליון שקל, הסבה לה הרשת הפסדים כבדים.

המחיקה מהבורסה שיקפה לחברה שווי של 61 מיליון שקל. הבעלים, שהחזיקו ב-82.78% מהחברה, שילמו עבור יתרת המניות שהוחזקו בידי הציבור, 10.5 מיליון שקל. כפי שעולה מדו"חות גאון אחזקות לשנת 2008, הכנסותיה של חברת H&O, המופיעות במגזר מוצרי האופנה, רשמו בשנת 2008 גידול של 2% בלבד והסתכמו ב-466.4 מיליון שקל לעומת הכנסות של 457.4 מיליון שקל בשנת 2007.

בתקופה זו רשמה החברה הפסד תפעולי של 12.4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 13.9 מיליון שקל ב-2007. אחת הסיבות לכך היא מחיקת מוניטין שנאלצה לבצע בשל אחזקתה ב-TAGWOMAN, שרשמה הכנסות של 36 מיליון שקל ב-2008.

הפסד של 6.6 מיליון שקל ברבעון השלישי

ברבעון השלישי של 2008, הרבעון האחרון שבו דיווחה החברה לבורסה, הפעילות הסבה לה הפסדים בכל מגזרי הפעילות. ההכנסות קטנו ב-3% והסתכמו ב-108.6 מיליון שקל והרבעון נחתם בהפסד תפעולי של 5.6 מיליון שקל (5.17% מהמכירות). בשורה התחתונה הפסידה החברה ברבעון 6.6 מיליון שקל. חלק מההפסד נבע מהפחתת מוניטין בגובה 4 מיליון שקל שנאלצה החברה לבצע ברבעון.

גאון אחזקות סירבו להגיב. ממשפחת לבנת לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.