ריי אוזי, האחראי על חזון מיקרוסופט, יבקר בישראל

מיקרוסופט מנסה כבר מספר שנים לפענח את הנוסחה: עבור מה נהיה מוכנים לשלם בעולם הדיגיטלי של השנים הבאות? ומה היא צריכה לעשות בכדי להמשיך ולהחזיק בעמדה שבה היא נמצאת גם בעשור הבא

אחד התפקידים המשמעותיים ביותר במיקרוסופט הוא לחשוב כיצד ייראה העתיד. ענקית התוכנה, זו שהובילה את העולם מאז תחילת שנות ה-80 למהפכת המחשוב, מנסה כבר מספר שנים לפענח את הנוסחה: עבור מה נהיה מוכנים לשלם בעולם הדיגיטלי של השנים הבאות? ומה היא צריכה לעשות בכדי להמשיך ולהחזיק בעמדה שבה היא נמצאת גם בעשור הבא.

האדם שאחראי על החשיבה הזו הוא ריי אוזי, שהחליף לפני כשלוש שנים את ביל גייטס כארכיטקט התוכנה הראשי של החברה, והשבוע יבקר בישראל. אוזי, שכונה על-ידי גייטס "כאחד מחמשת המתכנתים הטובים בעולם", מודה כי הוא אוהב תוכנה. "אם אתה יכול לדמיין משהו, אתה יכול לבנות אותו", אמר בעבר.

אוזי, איש של מצגות והרצאות אינטימיות, לא אוהב אמנם חשיפה המונית אך יופיע בפעם הראשונה בישראל בכנס ה-Think Next, שמארגן מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל. מטרת הביקור של אוזי הוא "להתרשם מהחדשנות המקומית" ולאור זאת הוא גם ייחשף לסטארט-אפים שרלבנטים לפעילות מיקרוסופט, יקיים סיבוב היכרות עם מרכז הפיתוח המקומי, וייקח חלק בכנס הגראז' גיקס ביום ג' בערב.

שינוי בחשיבה

אוזי סיים את אוניברסיטת אילינוי בשנת 1979, ואז עבר לעבוד במשך כעשור וחצי בפיתוח תוכנות משרדיות. בהמשך, עבר לפתח את תוכנת ה-Lotus Notes בחברה חיצונית בשם Iris שנמכרה ב-1994 ללוטוס. ב-1995 נרכשה לוטוס על-ידי IBM תמורת כ-3.5 מיליארד דולר ואוזי עזב. ב-1997 הוא הקים את Groove Networks שנרכשה על-ידי מיקרוסופט ב-2005 והתמנה לאחד משלושת המנהלים הטכנולוגים של החברה.

האירוניה היא שאוזי, שרכש חלק גדול מהמוניטין שלו בפיתוח תוכנה ארגונית הוא המנהל שעתיד להעביר את מיקרוסופט לעידן שבו עתיד התוכנות המשרדיות המצליחות בעולם אינו מובטח. "החברה הייתה ממוקדת על דברים שיהפכו להיות מערכת הוויסטה ואופיס 2007", אמר לאחרונה כאשר נשאל לגבי המוכנות של מיקרוסופט לעידן ענן המחשוב כאשר הגיע לחברה, "עבדתי הרבה עם ביל וסטיב לשנות את חשיבת ההנהלה וזה מה שעשיתי מאז".

אוזי מתכנן בעיקר את העתיד של מיקרוסופט מחוץ למחשב האישי, אל כיוון ענן המחשוב - כלומר, חוות שרתים מרוחקת שממנה מקבל המשתמש את התוכנה על-פי דרישה.

זהו עידן של פחות שימושיות במחשב האישי, ולשם כך הציג אוזי את חזון ה-Azure, מערכת הפעלה וסביבת הפיתוח העתידית של יישומים שירוצו על ענן המחשוב וכן את ה-Live Mesh, שתתאם בין המידע והיישומים על המחשב האישי לבין הענן.