כריסטיאנו רונאלדו השחקן המרוויח בעולם? תחשבו שוב

נשיא ברצלונה הודה כי מנצ'סטר סיטי הולכת לצרף את סמואל אטו ולשלם לו את "השכר הגבוה בעולם" ■ הקמרוני ירוויח באנגליה 200 אלף ליש"ט לשבוע ■ וגם, כמה עלה ללאפורטה הניצחון 2-6 על ריאל מדריד בחודש מאי?

סמואל אטו, חלוץ ברצלונה, על סף חתימה במנצ'סטר סיטי. חואן לאפורטה, נשיא המועדון הקטאלוני, הודה אתמול (א') כי "אטו קיבל הצעה ענקית מהסיטי שתהפוך אותו לשחקן המרוויח בעולם. הוא רוצה להישאר אבל יש הצעות שקשה מאד לסרב להן. אם הוא יעבור נאלץ למצוא לו מחליף".

אז על מה בעצם מדבר לאפורטה? הצעת שכר של 200 אלף ליש"ט לשבוע (כולל בונוסים). כהשוואה, השחקן המרוויח ביותר בפרמיירליג הוא רוביניו, גם כן שחקנה של מנצ'סטר סיטי, שמקבל 160 אלף ליש"ט בשבוע. כריסטיאנו רונאלדו, שחתם בריאל מדריד, אמור להרוויח במועדון הספרדי כ-170 אלף ליש"ט לשבוע, והוא יעבור את אטו בשכר רק לאחר שיקבל העלאה לסכום זה בעונת 2010/11.

על-פי דיווחים בספרד ואנגליה, היקף העסקה נאמד ב-25 מיליון ליש"ט. זוהי תהיה הרכישה המשמעותית השנייה הקיץ של הסיטי, אחרי גארת' בארי, קשר אסטון וילה ונבחרת אנגליה, שהצטרף למועדון בעסקה בסך 12 מיליון ליש"ט.

הסיטי צפויה לאשר בשבוע הקרוב גם את העברתו של קרלוס טבז, חלוץ מנצ'סטר יונייטד בעונה האחרונה, כאשר תרכוש את כרטיסו מסוכנות MSI בתמורה ל-25.5 מיליון ליש"ט. הארגנטיני אמור להרוויח 140 אלף ליש"ט בשבוע.

רכישת שני החלוצים תהיה הצהרת כוונות רצינית מבחינת הסיטי, שנרכשה לפני כשנה על-ידי גוף ההשקעות של ממשלת אבו-דאבי (ADUG), כנראה הגוף העשיר ביותר בעולם שמחזיק בקבוצת כדורגל, תמורת 200 מיליון ליש"ט.

ניצחון יקר

לפני שלאפורטה מוכר את סמואל אטו, הוא כנראה יאלץ לשלם לו בונוסים. לפי העיתון הקטאלוני "ספורט", הבטיח הנשיא לשחקניו בונוס מיוחד בחודש מאי לפני המשחק עם ריאל מדריד בברנבאו, במידה ויצליחו לנצח את היריבה השנואה.

ההתמודדות הסתיימה בתוצאה היסטורית - 2-6 לבארסה, ולפי העיתון שילם לאפורטה 200 אלף אירו לכל אחד מ-25 שחקני הסגל עבור ההישג המרשים. בסך הכל, הניצחון בריאל עלה לברצלונה 4 מיליון אירו.

"ספורט" מוסיף כי סך כל הבונוסים ששילמה ברצלונה לשחקניה עבור הזכייה בטרבל העונה (אליפות, גביע המלך והצ'מפיונס ליג) הגיע ל-8 מיליון אירו, סכום שעשוי להתקזז מתקציב ההעברות של המועדון בקיץ הנוכחי.