מע"מ על פירות וירקות: לקואליציה אין רוב בוועדת הכספים

גלובס tvהערכות בכנסת: ההצעה תאושר בסופו של דבר יחד עם התקציב ■ חברי סיעת ישראל ביתנו: נצביע נגד התקציב אם לא יוצא ממנו המס על התיירות ■ יו"ר ועד הסוחרים במחנה יהודה: "המע"מ על פירות וירקות - התאבדות פוליטית של נתניהו; הוא מנותק"

ועדת הכספים של הכנסת תקיים מחר דיון בסעיפי חוק ההסדרים הנוגעים למע"מ, ובהם ביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות והטלת מס תיירות. עם זאת, מחר לא תתקיים הצבעה בוועדה, שכן ההצבעות על סעיפי חוק ההסדרים כולו ייעשו במרוכז בעוד כשבועיים.

לפי שעה, מתקשה הקואליציה לגייס רוב בוועדת הכספים לאישור הטלת מע"מ על פירות וירקות. בוועדת הכספים 15 חברים שמרביתם, לפי שעה, מתנגדים להצעה. עם זאת, ייתכן שעד ההצבעה ישנו את דעתם. חברי הליכוד בוועדה, מירי רגב, חיים כץ וציון פניאן עדיין עומדים בהתנגדותם להצעה, אליהם מצטרפים גם חברי הוועדה מסיעת ש"ס - יצחק ועקנין ואמנון כהן, וחברי האופוזיציה - שי חרמש, יעקב אדרי, חיים אורון, רונית תירוש וכך גם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני. גם חברת סיעת העבודה, שלי יחימוביץ', מתנגדת נחרצות.

רגב אמרה היום ל"גלובס", כי היא מקווה שהאוצר יחזור בו מכוונתו להטיל מע"מ על פירות וירקות. "זה עדיין לא מאוחר. מקווה שהשותפות הקואליציוניות, ש"ס ויהדות התורה לא יתקפלו". רגב התחייבה להצביע נגד התקציב אם הסעיף יכלל בתוכו, אולם בקואליציה שוקלים להחליפה בוועדת הכספים בחבר סיעה אחר מהליכוד ולטרפד את התנגדותה.

סיעת ישראל ביתנו, שחבריה בוועדת הכספים הם אלכס מילר ופאינה קירשנבאום, טרם קבעה את עמדתה בעניין הפטור ממע"מ על פירות וירקות, אולם בנושא הטלת המס על התיירות קיימת התנגדות נחרצת בישראל ביתנו. הסיעה אף החליטה פה אחד כי חבריה יצביעו נגד התקציב אם לא יאושרו דרישותיה ובראשן ביטול ההחלטה על הטלת המע"מ בשירותי התיירות הנכנסת לצד מספר סוגיות עקרוניות הקשורות לחיילים משוחררים, הצעירים והעולים החדשים, נושאים המעוגנים בהסכמים הקואליציוניים שחתמה הסיעה עם הליכוד.