חברת אביב מקימה מיזם בארה"ב ב-100 מיליון דולר

החברה תתמקד בעסקאות נדל"ן שאינן מדממות ושיניבו לחברה תשואה בשלב הראשון ובשלב השני רווחי הון

חברת אביב, שבבעלות האחים דורון אביב ודפנה הרלב, מקימה מיזם להשקעה בנדל"ן מניב בארה"ב, כשהכוונה היא להגיע להשקעה של לפחות 100 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס".

החברה יצרה קשרים עם יזמים מקומיים ובנקים במקומות שונים ברחבי ארה"ב במטרה להתמקד בעסקאות נדל"ן מניב שאינן מדממות ושיניבו לחברה תשואה בשלב הראשון, ובשלב השני רווחי הון.

ל"גלובס" נודע כי כעת מגייסת חברת אביב משקיעים למיזם והיא נמצאת במספר מגעים במטרה לרכוש נכסים מניבים בארה"ב, כולל משרדים, מלונות ומגורים. בשלב זה עוסקת החברה בהקמת כל המערכת לפעילות המיזם, שיפעל כזרוע של החברה, ובתוך כך היא בודקת את סוגי הנכסים, המיקומים, שיעורי התפוסה באזורים השונים, מחירי השכירות והתשואה הסבירה שניתן היום לקבל.

בימים אלה של משבר נמצאים יזמים רבים על סף פשיטת רגל בארה"ב. יש כאלה שמנסים להציל את נכסיהם ויש בנקים שמנסים למכור נכסים לצורך מימוש שעבודים שניתנו להם על ידי הלווים.

חברת אביב בחנה את ארה"ב ב-2005 אולם אז החליטה שלא כדאי להיכנס לפעילות במדינה. היום, לעומת זאת, העובדה שהמחירים בארה"ב נחתכים לאור המשבר הביא את החברה להבין שמדובר בזמן טוב להיכנס לשוק האמריקני.

הבנקים בארה"ב מממשים היום את הנכסים במחירים נמוכים יותר מההלוואה שהם נתנו וכך ניתן לרכוש נכסים במחירים נמוכים יותר מעלות ההקמה שלהם. לכן, המסקנה בארה"ב היום היא שהבנייה איננה כדאית ולאור המשבר נבלמה תנופת הפיתוח במדינה. בשלב כלשהו אמור ההיצע להיספג והמחירים יצטרכו לעלות לאורך זמן.

את חברת אביב הקים אביהם של אביב והרלב, משה ז"ל, שהיה גדול הקבלנים בארץ. החברה מציבה את מתחם בורסת היהלומים ברמת גן כאזור הסיטי של גוש דן, כשבנתה את מגדל משה אביב, מגדל היהלום, בית הקרן, בית סילבר ועוד. הקמת מתחם בית החולים אסותא, שחבר עוגן נדל"ן מכרה למכבי שירותי בריאות בחודש שעבר בכ-892 מיליון שקל, היתה גם היא יוזמה של חברת אביב.

ב-2007 אביב מכרה לארקדי גאידמק את השליטה בקבוצת אוסיף תמורת 600 מיליון שקל. מבחינת פעילות בחו"ל היתה החברה פעילה בעבר באנגליה, במזרח אירופה ובעיקר בבולגריה.

הרלב אמרה ל"גלובס" כי "אנחנו מקימים היום זרוע לפעילות בארה"ב ואנחנו נמצאים במגעים עם משקיעים. אנחנו מתכוונים להגיע להשקעה של 100 מיליון דולר ובוחנים כעת מספר עסקאות נדל"ן מניב במחירים המשקפים את המשבר".