קייזמן ישלם מחר למחזיקי האג"ח של אסים 12 מיליון שקל

התשלום מהווה 80% מהקרן שהייתה אמורה להיפרע במאי ■ באסיפת מחזיקי האג"ח שהתקיימה היום קיבל קייזמן מהמשקיעים ארכה של 60 יום להגעה להסדר כולל

עדי קייזמן, בעל השליטה באיי.די.או המחזיקה באסים , קיבל היום ממחזיקי אג"ח א' ארכה של 60 יום נוספים, במהלכם ינוהל משא ומתן לגבי הסדר חוב. 80% מתשלום האג"ח שהיה אמור להיות משולם עוד בחודש מאי ונדחה, ישולם מחר.

באסיפת האג"ח שהתקיימה היום הוחלט שבנוסף ל-12 מיליון שקל שיועברו מחר למחזיקי האג"ח, ה-20% הנותרים יישארו מופקדים בנאמנות ל-60 יום לצורך ניסיון להגיע להסדר חוב עם המשקיעים.

לצורך קיום משא ומתן בין מחזיקי האג"ח לבין הנהלת החברה ובעל השליטה עדי קייזמן, שמטרתו לגשר על הפערים בין הצדדים הוחלט להעמיד להצבעה בכתב מינוי נציג, ככל הנראה עו"ד, שיתדיין מול החברה. התוצאות יתקבלו בתוך 24 שעות ולאחר קבלת ההסכמה העקרונית יוחלט מי יהיה עורך הדין שייבחר.

עו"ד אופיר נאור, המייצג חלק ממחזיקי האג"ח, אמר היום ל"גלובס": "הגדרנו תקופה של 60 יום לצורך ניהול משא ומתן מתוך ניסיון אמיתי להגיע להסדר שמצד אחד ייתן לחברה אורך נשימה, ומצד שני ייתן למחזיקי האג"ח ביטחונות ראשיים כנגד פריסת החוב".

המהלך של הסדר חוב בין חברת אסים למחזיקי האג"ח הוא יוזמה של החברה, בניגוד למצב אצל מרבית חברות הנדל"ן שנקלעו לקשיים תזרימיים, שם המשקיעים הם שחששו וזימנו אסיפות אג"ח. בנוסף, קייזמן הדגיש לאורך כל הדרך שהחברה תעמוד בהתחייבויותיה גם אם לא תגיע להסדר עם המשקיעים.

אסים מנסה להימנע ממכירה מאולצת של נכסים במחירים זולים, בתקופה של מיתון. את ההצעה הראשונית להסדר חוב נאלץ קייזמן לשפר לפחות שלוש פעמים, וכעת הוא ינסה להגיעה להסכמה גם לגבי יתר הסעיפים.

עיקרי ההסדר כוללים דחיית 20% מתשלום הקרן שהיה אמור להיות משולם במאי 2009 ובמאי 2010, ופריסתם על פני חמישה תשלומים עד לשנת 2015.

המשקיעים יפוצו בהגדלת שיעור הריבית מ-7.5% ל-13%, כשהחברה תשלם את הריבית השוטפת כסדרה.

היקף סדרה א' של האג"ח של אסים הוא כ-100 מיליון שקל. כשבסוף חודש מאי, כאמור, לא בוצע תשלום הקרן. הכסף מופקד בנאמנות, ובמידה שההסדר לא יצא לפועל, התשלום יועבר מיידית למחזיקי האג"ח.

אסים סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 25.5 מיליון שקל, ותזרים מזומנים שלילי של 3 מיליון שקל. היקף ההתחייבויות השוטפות של החברה הוא 26 מיליון שקל, וההתחייבויות לזמן ארוך מסתכמות ב-98 מיליון שקל.

[לאתר אג"ח ]