סין מגבירה התמיכה במיזוגים ורכישות ברחבי הגלובוס

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] במהלך 5 החודשים הראשונים של השנה העמידו הבנקים המובילים בסין הלוואות בהיקף של 420 מיליון דולר לתמיכה בפעילות מיזוגים ורכישות גלובאליים בהיקף כולל של כ-840 מיליון ד'

סגן יו"ר ועדת הרגולציה הבנקאית של סין מסר בסוף השבוע האחרון (24/6) כי במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה העמידו הבנקים המובילים בסין הלוואות בהיקף של 420 מיליון דולר לתמיכה בפעילות מיזוגים ורכישות גלובאליים בהיקף כולל של כ-840 מיליון דולר. בסוף שנת 2008 התיר הרגולטור הסיני מתן הלוואות בנקאיות למימון פעילות כזו.

התמיכה הפינאנסית בביצוע השקעות, רכישות ומיזוגים הינה חלק מהמאמץ שמובילה ממשלת סין לחיזוק הכלכלה והתעשייה המקומית, תוך שימת דגש חזק על רכישות, שתופי פעולה ומיזוגים עם חברות טכנולוגיות זרות, על מנת למשוך טכנולוגיות זרות לסין ולשפר את יכולתן הטכנולוגית של החברות הסיניות. ה

תמיכה הממסדית באה לידי ביטוי גם במרכיבי פעילות אחרים ובכלל זה הטבות מס, סיוע בגיוס מימון מקרנות ומקורות הממסד וכו'). התחומים המרכזיים בהם מתמקדת הפעילות הסינית כוללים טכנולוגיה חקלאית, ציוד רפואי, איכות סביבה ואנרגיה חלופית, טכנולוגיה לשדרוג התעשיה, חומרים חדשים, ועוד.

חברת הייעוץ וההשקעות SHENG-BDO מדווחת על עניין רב בקרב גורמים בממסד ובסקטור העסקי בשתופי פעולה עם חברות טכנולוגיות ישראליות. במהלך החודש האחרון חתמה החברה על שני הסכמים לשת"פ בקידום השקעות חוצות גבולות בתחום הטכנולוגי (Cross Border Technology Investment) עם ארגונים שבחסות הממשל הסיני בעיר שנגחאי ובפרובינציית ג'יאנגסו, שני מרכזי כח כלכלי וטכנולוגי בסין.

אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל) וסגן נשיא לשכת ישראל - אסיה, מוסיף כי ההערכה הרבה לג'ניוס היהודי ולהישגיה הטכנולוגיים של ישראל הופכים אותה לשותפה טכנולוגית רצויה ושמאז חתימת ההסכמים הועלו ומטופלות כבר בקשות מהצד הסיני לאיתור טכנולוגיות בתחומים שונים ובהם טיפול במים, אנרגיית רוח, ציוד רפואי ועוד.

גם בצד הישראלי ניכר עניין גובר מצד חברות טכנולוגיות בפיתוח שת"פ ופעילויות בתחום המיזוגים והרכישות מול סין, השומרת על צמיחה ופעילות כלכלית תוססת, גם בתקופת הנוכחית של משבר כלכלי עולמי.