הקאמבק של מוטורולה: משיקה מכשיר מגע ברשת פלאפון

דגם ה-A3100 ייצא לשוק כבר השבוע ברשת החדשה של פלאפון ■ עפ"י גרטנר, מוטורולה לא נמצאת כיום בין 5 היצרנים הגדולים בעולם שמוכרים טלפונים חכמים

לאחר שנה וחצי של שקט, מוטורולה מתכננת את הקאמבק שלה לשוק מכשירי הסלולר. מוטורולה צפויה להוציא כבר השבוע את מכשיר המגע הראשון שלה - A3100, ברשת החדשה של פלאפון.

המכשיר, הפועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט Windows Mobile בגירסה 6.1, ינסה להתחרות על קטגוריות המכשירים החכמים בעיצוב קטן ועם יכולות של GPS, דור 3.5 ואינטרנט אלחוטי.

ה-A3100 יוצא לאחר תקופה ארוכה שבה פעלה מוטורולה בעיקר ברשתות השיווק כמו הום סנטר או אופיס דיפו, מכיוון שהחברה לא הצליחה להציע למפעילות בארץ מכשירים מספיק אטרקטיביים.

מוטורולה מוקמה על-פי גרטנר בסוף הרבעון הראשון של השנה במקום הרביעי במכירות מכשירים בעולם, עם נתח שוק של 6.2%. במקום הראשון נמצאת נוקיה עם 36.2%, במקום השני סמסונג עם 19.1%, ובמקום השלישי LG עם 9.9%. על-פי גרטנר, מוטורולה לא נמצאת בין 5 היצרנים הגדולים בעולם שמוכרים טלפונים חכמים.

ה-A3100 הוא לא המכשיר הראשון של מוטורולה הפועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט בארץ. מוטורולה למדה בדגם הזה מהניסיון של יצרניות כמו סמסונג או HTC, שנוהגות לעטוף את מערכת ההפעלה שלהם בממשק ייחודי משלהם, המאפשר גישה יותר ידידותית של המשתמש למכשיר.

גם הדגם הזה של מוטורולה מציע ממשק מקורי משלה, שמאפשר למשתמשים לתפעל חלק מיכולות המגע של הטלפון רק בעזרת האצבע, כאשר שירותים אחרים במכשיר אפשריים באמצעות עט המגע המשולב בערכה.

מוטורולה צפויה להציג בקרוב בעולם טלפונים הפועלים על מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד. מוטורולה מצפה כי מכשירי הגוגלפון שלה יחזירו אותה לקידמת הבמה ויאפשרו לה להתחרות ראש בראש מול יצרנים אחרים שהוציאו טלפוני גוגל משלהם בעולם.

לכן, ה-A3100 נחשב כדגם ביניים שאמור להזכיר למשתמשי הסלולר הישראליים כי החברה עדיין קיימת - לפחות עד לגוגלפון הראשון שלה.