דקסיה ישראל יקצה לרשויות המקומיות אשראי של 247 מיליון ש'

זהו הסכום המירבי, והבנק יקצה אותו בכפוף לשעבוד של 15%-45% מכל העברת כספים של משרד הפנים לרשויות - עד לגובה האשראי

בנק דקסיה ישראל בניהולו של דוד קאפח, השלוחה הישראלית של הבנק הבלגי ובנק אוצר השלטון המקומי לשעבר, יקצה לרשויות המקומיות אשראי של 247 מיליון שקל, כך עולה מהודעת הבנק לבורסה.

זהו הסכום המירבי, והבנק יקצה אותו בכפוף לשעבוד (העמדת המחאות זכות) של 15%-45% מכל העברת כספים של משרד הפנים לרשויות - עד לגובה האשראי. מכל פנים, לא יעלה סכומן של המחאות הזכות על גובה ההחזר החודשי של ההלוואה.

העברות כאלו כוללות מענקי איזון לרשויות המקומיות והוא נועד לממן חלק מעלויות תוכניות ההבראה שלהן ולסייע להן להיחלץ מהקשיים הכספיים אליהן נקלעו. הבנק מדווח כי אתמול (ב') חתם על הסכם עם משרד הפנים והחשב הכללי במשרד האוצר במסגרתו יעמיד את ההלוואות האמורות. ההלוואות יועמדו בכפוף ל"אמות מידה בנקאיות", לשון ההודעה לבורסה, ובכפוף לאישור משרד הפנים ולאבני דרך בתוכנית ההבראה.

ההסכם בתוקף למשך שנתיים מהיום, ונכון לשעה זו טרם הועמדו הלוואות במסגרתו או התקבלו אישורים להעמדתו. יצוין, כי דקסיה ישראל הוא הבנק המממן הגדול ביותר במגזר המוניציפלי בשנת 2008, אף יותר מהבנקים פועלים ולאומי. נתח השוק שלו במימון רשויות מקומיות גדל ל-34.2% ב-2008 והיקף האשראי טיפס ב-23.8% ל-4.4 מיליארד שקלים בסוף דצמבר.

דקסיה ישראל