בענפי הספורט מנסים לקבל אישור לפרסום בערוץ 5

אם יינתן האישור, ירכוש ככל הנראה ערוץ הספורט את זכויות השידור של המשחק המרכזי בליגת העל בכדורגל ושל משחקי מכבי ת"א בכדורסל ביורוליג

גישושים ראשוניים לשילוב פרסומות במסגרת שידורים של משחקי ליגת העל הכדורגל ומשחקי מכבי תל-אביב בכדורסל ביורוליג, בכבלים ובלוויין.

ל"גלובס" נודע כי גורמים בהתאחדות לכדורגל, כמו גם בהנהלת מכבי תל-אביב בכדורסל, שוקלים פנייה רשמית לבחינת האפשרות לקבלת אישור שכזה - מה שיאפשר לערוץ הספורט לרכוש את זכויות השידור של הכדורגל והכדורסל ושידורם בערוץ פתוח, ערוץ 5.

למרות היוזמה, הסיכוי שדבר כזה יאושר - בין אם מדובר בכדורגל ובין אם מדובר בכדורסל - הוא לא גבוה, שכן החוק לא מאפשר כיום שילוב פרסומות במסגרת שידורי HOT ו-yes (למעט בערוצים הייעודיים).

החוק צפוי להשתנות רק בעוד מספר שנים, כחלק מיוזמה לביצוע רפורמה כוללת בשוק הטלוויזיה. בנוסף, גם מצבו של ערוץ 10 אינו מאפשר כניסת שחקנים נוספים לשוק הפרסום - בטח ובטח בעיתוי זה.

עוד נודע כי בשיחות לא פורמליות הועלתה על-ידי יו"ר מכבי תל-אביב, שמעון מזרחי, האפשרות לאפשר שידור פרסומות כרבע שעה לפני תחילת משחק הכדורסל, כרבע שעה בסיומו של המשחק ובנוסף בהפסקה. בתמורה לכך, השידור יהיה פתוח בערוץ 5 לכלל מנויי הכבלים והלוויין.

לאחרונה התקיימה שיחה בין מזרחי לבין יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, בעניין מכירת זכויות השידור לערוץ הספורט, אך השניים לא דנו בנושא הפרסום.

חן אמר היום (ג') בתגובה כי "נעשתה פנייה לא פורמלית של שמעון מזרחי לבחון אפשרות ששידורי מכבי תל-אביב ישודרו בערוץ הספורט, אך טרם התקבלה בקשה רשמית בעניין, ולכן הנושא אינו עומד כלל על הפרק".

בימים אלה יש חוסר וודאות לגבי שידורם של משחקי ליגת העל הכדורגל ומשחקי מכבי תל-אביב בכדורסל במסגרת היורוליג בעונה הקרובה. בשלב זה, אף גוף לא רכש את זכויות השידור שהיו עד לעונה האחרונה בידי ערוץ 10. לאחרונה הועלתה אפשרות כי ערוץ הספורט ירכוש את הזכויות של משחקי מכבי תל-אביב בכדורסל, וזאת במסגרת עסקה שבה ישתתפו גם הכבלים והלוויין. ב-HOT מעוניינים ככל הנראה לבצע עסקה, אך ב-yes טרם נתנו לכך הסכמה סופית.