דודו טופז: "העיקול של קשת וניר - אקט נקמה המכוון לתקשורת"

מבקש לבטל את העיקול בסך 5 מיליון שקל שהוטל על חשבון הבנק שלו לבקשת קשת ואבי ניר ■ טופז: "אין בבקשת העיקול דבר מלבד להג דרמטי המלווה בתמונת כתמי דם 'מזירת האירוע', במקום להציג ראיות של ממש"

"בקשת העיקול שהגישו שידורי קשת ומנהלה, אבי ניר, על חשבוני מבטאת יצר נקמה שאין לו מקום במשפט. היא באה מהתקשורת ומכוונת לתקשורת, היא אינה עומדת בדרישות הדין, ואין בה דבר מלבד להג דרמטי המלווה בתמונת כתמי דם טרי 'מזירת האירוע', במקום להציג ראיות של ממש להוכחתה" - כך טוען הבדרן דודו טופז בבקשתו לבטל את העיקול בסך 5 מיליון שקל שהוטל על חשבונו לבקשת קשת וניר.

כזכור, אחד מאנשי התקשורת שטופז מואשם בתקיפתם הוא אבי ניר. בבקשת העיקול ציינו קשת וניר כי בכוונתם לתבוע כמה מיליוני שקלים מטופז, הן בגין נזקי הגוף שנגרמו לניר והן בשל הוצאות האבטחה שקשת נאלצה להוציא. הרשם איתן אורנשטיין נענה לבקשה ואישר במעמד צד אחד לעקל 5 מיליון שקל מחשבונו של טופז, תוך שהורה לקשת להגיש את תביעתה בתוך 30 יום.

כעת מבקש טופז, באמצעות עו"ד ברוריה לקנר ממשרד בן-שחר, לקנר ושות', לקבוע דיון דחוף במעמד הצדדים ולזמן את ניר לחקירה על התצהיר שהגיש בבקשת העיקול.

לדברי טופז, בקשת העיקול "אינה יכולה לשאת את עצמה על בסיס עובדתי או משפטי, כי אם על גלי התקשורת בלבד", והיא מעוגנת בעילה שטרם באה לעולם, בגזרי עיתונות, בבדלי רכילות ובזנב שמועות. לדבריו, קשת הניחה כי בימים אלה כל מי שחובט בו - יצליח.

פרקליטם של קשת וניר, עו"ד רון גזית, הודה בדיון במעמד צד אחד כי "ניר לא בשל להגיש תביעה, בימים אלה הוא אצל מומחים (רפואיים). ללא חוות-דעת אני לא יכול להגיש תביעת נזיקין".

"מצוץ מהאצבע"

סכום העיקול בוסס על שיחות של עו"ד גזית עם המומחים, בסופן הוא העריך את התביעה ב-5 מיליון שקל. עו"ד לקנר טוענת כי בכך הודה גזית כי אין עדיין עילת תביעה, וכי סכום העיקול "מצוץ מהאצבע" ולא הוכח אפילו בדרך האומדן, לא הוצגה כל חשבונית או קבלה על סכום כלשהו שהוצא, כשם שלא הובאה כל ראייה לכך שטופז עלול להבריח את הכספים.

טופז טוען כי תיאור נזקי הגוף של אבי ניר אינו מלמד על נזק שיש בו פוטנציאל לזכות בפיצוי של 5 מיליון שקל ואף לא בסכום נמוך בהרבה. לבקשת העיקול צורף רק מסמך רפואי אחד - דו"ח אשפוז בו נכתב שניר אושפז למשך יום אחד בלבד! לרשות ניר, טוען טופז, עמדו 7 חודשים תמימים להשיג חוות-דעת רפואיות שילמדו על היקף נזקיו. (בש"א 12571/09).

עוה"ד שירה דונביץ' ורון גזית מסרו בתגובה בשם קשת וניר: "אילו טופז לא היה מתכוון להבריח את הכספים שעוקלו - הרי שהעיקול אינו אמור להפריע לו, בהיותו אדם עתיר נכסים כפי שהוא מעיד על עצמו.

"לאחר שהפך את חייו של אבי ניר לסיוט מתמשך ושכר בריונים לתקוף אותו, בחר טופז להילחם בזכותם הבסיסית של ניר וקשת לפיצוי כספי - וזאת מבלי שהוא מצליח לטעון ולו טענה עניינית אחת. טופז בחר שלא להגיש תצהיר, כנדרש, ככל הנראה משום שהוא פוחד להיחקר בבית המשפט על הדברים.

"תוכן תגובתו של טופז וסגנונה מעידים כי טופז עדיין לא החל להפנים את אחריותו לנזקים הקשים שגרם לקורבנותיו".