Mogobe רוצה לרכוב על הפוטנציאל העסקי של העולמות הוירטואליים

העולם הווירטואלי של Mogobe מציע לילדים תוכן יהודי-ישראלי, ומשחק מבוסס ערכים תרבותיים ישראליים ויהודיים ■ "המטרה היא ליצור זיקה אמיתית בין הילדים לבין העולם הווירטואלי ולהשריש בהם תחושת שייכות"

העולם הווירטואלי של Mogobe מציע לילדים תוכן יהודי-ישראלי, ומשחק מבוסס ערכים תרבותיים מקומיים.

ילדים ובני נוער מבלים את עיקר זמנם מול מסך המחשב בחיפוש אחר אתרי משחקים ואפשרויות אינטראקציה עם גולשים אחרים מרחבי העולם. זאת, לצד ההתפתחות המתמשכת של תופעת העולמות הווירטואליים, מייצרים שוק עם פוטנציאל עסקי גדול שבו מתכננת לשחק גם חברת הסטארט-אפ הישראלית Mogobe, שמפתחת עולם וירטואלי לילדים בגילאי 6-12.

Mogobe הוקמה ב-2007 על-ידי איל שמי (מנכ"ל החברה), שבעברו הקים את קומפדיה, חברה שמתמחה בפיתוח מוצרים אינטראקטיביים לילדים. "רציתי לפתח עולם שמצליח גם להעביר מסר לילדים וגם להנחיל להם ערכים תרבותיים", מספר שמי. "המטרה שלי היא ליצור זיקה אמיתית בין הילדים לבין העולם הווירטואלי ולהשריש בהם תחושת שייכות". האתר, שהושק רק לפני 3 חודשים, כבר הצליח לצבור כ-75 אלף משתמשים רשומים.

Mogobe מציעה לילדים עולם שמבוסס על ערכים ישראליים ויהודיים, "אנחנו מייצרים תכנים בהתאם לחגי ישראל, לדוגמה, ואירועים נוספים. המטרה שלנו היא לשכפל את המודל הזה למקומות נוספים בעולם, בהם התרבות המקומית משחקת תפקיד חשוב", אומר שמי. "מעבר לכך, האתר מאפשר ליהודים ברחבי העולם לשמור על קשר עם ישראל".

על מנת להיכנס לעולם הווירטואלי, צריך להזין כתובת מייל של אחד ההורים, במטרה לערב את ההורים בנעשה באתר. "ההגנה והאבטחה באתר מאוד גבוהים. ראשית, לא ניתן לצאת מהאתר למקומות אחרים ברשת ויש מסנני מילים אוטומטיים. מעבר לכך, האתר עובר ניטור 24 שעות ביממה על-ידי אנשים שרואים כל שיחה שמתנהלת באתר וגולשים מתבקשים שלא לרשום את שמם המלא או פרטים אישיים אחרים. מי שעובר על החוקים הללו מורחק מהאתר לתקופה מסויימת", אומר שמי.

באתר יכולים הגולשים לבנות ולעצב לעצמם דמות אישית, לתקשר עם גולשים אחרים ולשחק במשחקים מרובי משתתפים. כל דבר שהגולשים עושים מזכה אותם במטבעות וירטואליים, שמאפשרים להם לשדרג את הדמות או את הבית שלהם. האתר תומך בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית וצרפתית, והמערכת מאפשרת לילדים לתקשר אחד עם השני, למרות שאינם דוברים את אותה שפה, ע"י תרגום מספר משפטים נפוצים באופן אוטומטי.

המשתמשים יעשו מנוי

עד כה גייסה Mogobe מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בארץ ובחו"ל, והמטרה היא להיכנס לשווקים נוספים באמצעות חבירה לשותפים מקומיים. "השוק האירופי נמצא על הכוונת שלנו שכן הוא מאופיין בתרבויות רבות ונאמנות גבוהה לתרבות", סבור שמי. "Mogobe יכולה להפוך לעולם בעל ציביון תרבותי אחר".

מה המודל העסקי?

"המשחק והתקשורת בין המשתמשים באתר יישארו בחינם, אולם על מנת לפתח את הדמות ולרכוש מוצרים נלווים, המשתמשים יידרשו לעשות מנוי". מחיר מנוי חודשי יהיה 20-30 שקל, ובעתיד תשלב החברה גם אפשרות למכירת מוצרים וירטואליים תמורת כסף אמיתי. "על-פי הסטטיסטיקה, כ-10% מהנרשמים לאתרים מהסוג הזה גם עושים מנוי בפועל".

Mogobe מתבססת אמנם על אלמנט ייחודי, תוכן המקושר לתרבות, אולם על מנת לשרוד היא תיאלץ להתחרות מול שחקניות גדולות כדוגמת קלאב פינגווין של דיסני, כמו גם שחקנים ישראליים: Tweegee, Shidonni ו-Ekoloko. "אנחנו פונים לגילאים בוגרים יותר, ומתעסקים בתוכן ולא רק בטכנולוגיה", הוא אומר. "אני באמת מאמין שיש לנו מוצר טוב יותר".