קיץ של פורענות בריאל מדריד: כבר הוציאה 214 מיליון אירו על רכש

אחרי שהשלימה את רכישתו של קארים בנזמה מליון עבור 35 מיליון אירו, שברה שוב הקבוצה הספרדית את שיא הבזבוזים על רכש בחלון העברות בודד ■ במקום השני צ'לסי של אברמוביץ', שהוציאה 169 מיליון ב-2003

הפרויקט השאפתני של פלורנטינו פרז נמשך אמש, לאחר שריאל מדריד הודיעה באופן רשמי כי תחתים הקיץ גם את קארים בנזמה, חלוצה של אולימפיק ליון הצרפתית. הספרדים ישלמו עבורו 35 מיליון אירו, סכום שעשוי לגדול ל-41 מיליון בהתאם לסעיפים שונים בהסכם המכירה.

רכישתו של בנזמה מעמידה את סכום ההעברות הכולל של ריאל הקיץ על 214 מיליון אירו, אחרי שכבר רכשה את קאקה ממילאן (65 מיליון אירו), כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד (94 מיליון אירו), ראול אלביול מוולנסיה (15 מיליון אירו) ואלברו נגרדו מאלמריה (5 מיליון אירו).

מדובר בסכום הגבוה ביותר בהיסטוריה שקבוצה מוציאה בחלון העברות אחד. בקיץ 2003, לאחר שנרכשה על-ידי רומן אברמוביץ', הוציאה צ'לסי 168.6 מיליון אירו, כאשר קיץ שנה לאחר מכן היא בזבזה 148 מיליון אירו. כהשוואה, יריבתה הגדולה של ריאל מדריד, ברצלונה, מעולם לא הוציאה בקיץ אחד מעל 100 מיליון אירו (הקיץ הקודם, בו הוציאה 94 מיליון אירו, היה השיא מבחינתה).

רכישתו של בנזמה על-ידי ריאל מהווה מכה למנצ'סטר יונייטד, שהביעה עניין גדול בחלוץ שכבש אשתקד 23 שערים בליגה הצרפתית. יונייטד, שקיבלה אתמול את התשלום מריאל עבור כריסטיאנו רונאלדו, רכשה הקיץ בינתיים רק את קשר וויגאן אתטליק, לואיס אנטוניו ולנסיה, עבור 16 מיליון ליש"ט.

אגב, כל הקבוצות הפרמיירליג ביחד הוציאו עד כה 120 מיליון אירו על רכש.