מתקפה מאסיבית של ארה"ב באפגניסטן: חייל אמריקני נחטף

כ-4,000 חיילי מארינס ו-650 חיילים אפגנים, בתמיכה של מטוסי נאט"ו מוערבים בתקיפה של מעוזי הטליבאן במחוז הלמלאנד שבדרום אפגניסטן ■ חייל אמריקני אחד נחטף על ידי כוחות הטליבאן

צבא ארה"ב פתח במתקפה משמעותית כנגד כוחות הטליבאן בדרום אפגניסטן. הגנרל לארי ניקולסון אמר כי הפעולה שונה מתקיפות קודמות בשל גודל הכוח המעורב במערכה. זוהי ההתקפה הגדולה הראשונה באפגניסטן מאז תחילת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב.

כ-4,000 חיילי מארינס ו-650 חיילים אפגנים, בתמיכה של מטוסי נאט"ו מוערבים בתקיפה של מעוזי הטליבאן במחוז הלמלאנד שבדרום אפגניסטן. הצבא האמריקני מדווח על חייל אחד שנחטף על ידי כוחות מורדים במזרח אפגיניסטן. ככל הנראה החייל נחטף ביום שלישי, אך רק עכשיו דובר צבא ארה"ב דיווח על כך.

חיילי המארינס האמריקנים מנסים לכבוש את מחוז הלמלאנד, בו ישנם גידולים רבים של שדות מריחואנה ואופיום המשמשים למימון כוחות הטליבאן.

הבי.בי.סי מדווח על מותם של שני חיילים בריטים שהשתתפו בקרבות. הודעה נמסרה למשפחות.

דובר הטליבאן אמר כי הכוחות המורדים ימשיכו להילחם ושלא יהיה ניצחון לצבא ארה"ב.

מאז יוני 2009, כוחות נאט"ו מחזיקים ב-61,130 חיילים מ-42 מדינות, ובהן ארה"ב, קנדה, מדינות אירופה, אוסטרליה, ירדן וניו זילנד. ארה"ב שלחה לאפגניסטן 28,850 חיילים. אובמה הבטיח לשלוח 21 אלף חיילים נוספים לאפגניסטן, כשרבים מהם יגיעו מעיראק.