פולקסווגן וכי"ל הגיעו להסכמה לגבי מפעל המגנזיום

פולקסווגן וויתרה על 35% ממניות המפעל שהיו בבעלותה - המפעל אמור לעבור לרווחיות לאחר שיעבור להיות מופעל על ידי גז טבעי בשנה הבאה

חברת הדשנים והכימיקלים כי"ל ופולקסווגן הגיעו להסכמה לפיה פולקסווגן העבירה לכי"ל את כל מניותיה בחברת מגנזיום ים המלח וחדלה מלהיות בעלת מניות בחברה.

מגנזיום ים המלח, חברה בת של כי"ל הפועלת באתר ים המלח, החלה את פעילותה ב-1996 והפכה ב-2008 ליצרנית המגנזיום השנייה בגודלה במערב.

ההודעה הנוכחית מהווה את סיומן של 13 שנות שותפות בין שתי החברות. פולקסווגן הודיעה חד צדדית לכי"ל בדצמבר 2008 על פרישה ממפעל המגנזיום בו החזיקה 35% מהמניות. בכי"ל, המנוהלת על-ידי עקיבא מוזס, רתחו על המהלך ואמרו כי "זהו מעשה מכוער, בוטה ואגרסיבי מבחינה עסקית ומוסרית".

ההערכות הן כי פולקסווגן השתחררה מההתחייבויות שלה למפעל בשל התקופה הקשה שבה נמצאת החברה על רקע המשבר בו נמצא ענף הרכב העולמי.

המפעל היה אמור למחזר חוב של 100 מיליון דולר שהבנקים המשיכו למחזר בגלל בעלי הבית האמידים למרות היותו לא רווחי. "מגנזיום ים המלח" הוקמה בנגב לפני כ-13 שנים על-ידי כי"ל ופולקסווגן. פולקסווגן נכנסה לשותפות מכיוון שראתה בה פוטנציאל עסקי בכל הקשור לייצור מגנזיום ובמיוחד בסגסוגות מגנזיום לתעשיית הרכב.

בשנה הבאה אמור המפעל להתחיל לעבוד עם גז טבעי, מה שאמור להביא להורדה דרסטית בעלויות הייצור שלו ולהפוך את הפעילות לרווחית. "מגנזיום ים המלח" נחשב לפעילות קטנה של כי"ל. מחזור המכירות שלו מוערך בכ-100 מיליון דולר, המהווים בממוצע פחות משני אחוז ממכירות החברה.