שטראוס בוחנת את רכישת תמי 4 ב-350 מיליון שקל

תג המחיר משקף לתמי 4 מכפיל מכירות של 1.2 ■ האנליסט גיל דטנר מאקסלנס נשואה: "מדובר בהשקעה עם הגיון עסקי ובמחיר סביר"

קבוצת שטראוס בוחנת רכישה של חברת תנה תעשיות, בעלת המותג תמי 4, אחת מהחברות המובילות בעולם בייצור מערכות לטיהור מי שתייה לשוק הביתי והמוסדי. אם ייחתם הסכם רכישה, הרכישה תתבצע באמצעות חברה בת העוסקת בתחום המים.

בעל המניות העיקרי בתמי 4 היא קרן פימי של ישי דוידי (40%). החברה, מקיבוץ נתיב הל"ה (שמחזיק בה 30%), נהנית ממחזור מכירות של כ-300 מיליון שקל בשנה, כאשר שיעור הרווחיות שלה הינו כ-10%. יש לציין כי כ-90% ממכירות החברה הן בישראל, אולם היא מוכרת מוצרים בכל רחבי העולם.

לפי ההערכות בשוק, שטראוס תשלם על תמי 4 כ-350 מיליון שקל, מה שמשקף לעסקה מכפיל מכירות של 1.2. את הרבעון הראשון של השנה סגרה שטראוס עם הכנסות של 1.5 מיליארד שקל ורווח נקי של 90 מיליון שקל.

"מדובר בהשקעה עם הגיון עסקי ובמחיר סביר המהווה מכפיל EBITDA של 5.8, בעוד ששטראוס נסחרת במכפיל EBITDA של 6.6", אומר האנליסט גיל דטנר מאקסלנס נשואה. "תוספת פעילות תמי 4 תגדיל את הרווח הנקי של שטראוס בסדר גודל של 8%-9%".

דטנר סבור כי פעילות תמי 4 יכולה להתוסף כצלע נוספת לפעילות של שטראוס בחו"ל: "העסק מתיישב היטב עם פעילות הקפה של החברה, שכולל הפצה של קפה ומכונות קפה למשרדים ובתי עסק, אך לא לבתים פרטיים. האסטרטגיה של שטראוס בחדירה לשווקים בחו"ל הינה לאתר קונספטים ייחודיים בשווקים שעדיין קטנים אולם בעלי פוטנציאל צמיחה משמעותי. אסטרטגיה זו מאפשרת לחברה לתפוס נתח שוק ומסה קריטית לפני שהמתחרות הגדולות נכנסות לשוק. בהמשך, החברה בוחנת שת"פים או מיזוגים עם שחקן גדול יותר או מבוסס בשוק (כגון עם פפסיקו בארה"ב בתחום הסלטים המצוננים) שיכול לתת לחברה מינוף שיווקי".