פסגות: "כדאי להגדיל חשיפה בכור על חשבון דסק"ש"

מעלים את המלצתם לכור ל"תשואת יתר" לעומת המלצה קודמת "תשואת שוק" כאשר את מחיר היעד הם מעלים ל-140 שקל המשקף למניה פרמיה של 52% ביחס למחיר הפתיחה ■ מורידים את המלצתם לדסק"ש לתשואת שוק במחיר יעד של 98 שקל

כלכלני פסגות, לימור גרובר ונעם פינקו ממחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות, חושבים כי הבדלי הדיסקאונט בין דסק"ש לכור אינם מוצדקים וממליצים להגדיל חשיפה בכור על חשבון דסק"ש. הכלכלנים מעלים את המלצתם לכור ל"תשואת יתר" לעומת המלצה קודמת "תשואת שוק", כאשר את מחיר היעד הם מעלים ב-11% ל-140 שקל לעומת מחיר קודם של 126 שקל, המחיר החדש משקף לכור פרמיה של כ-52% לעומת המחיר בו פתחה הבוקר המניה את המסחר בת"א - 92 שקל.

בפסגות מציינים כי מניות כור ודסק"ש הן מהעולות הבולטות בשוק המניות מתחילת השנה, על רקע הצלחת ההשקעה בקרדיט סוויס שבשילוב עם אפקט המינוף הובילה לעלייה של 190% במניית דסק"ש ושל כ- 152% במניית כור. בעקבות העליות החדות יותר במניית דסק"ש הצטמצם משמעותית הדיסקאונט הסחיר במניה, לרמה של כ- 11%. הדיסקאונט הכלכלי אמנם עומד על 40% אולם חלק ניכר ממנו נובע מהדיסקאונט בו נסחרת מניית כור.

כור נסחרת כיום בדיסקאונט סחיר של 40% ודיסקאונט כלכלי של כ-55%. "אם בעבר דרשנו דיסקאונט גבוה בכור בשל אי הוודאות הטמונה בהשקעתה בקרדיט סוויס, היום למעשה תיק ההשקעות של כור נראה יציב וסולידי יותר". המאזן של כור כולל השקעה במ.א. בשווי שוק של כ-3.4 מיליארד שקל השקעה בקרדיט סוויס בשווי שוק של כ-2.6 מיליארד שקל, השקעה בקרפור בשווי שוק של כ-300 מיליון שקל ומזומנים בהיקף של כ-2.5-3 מיליארד שקל (58-70% משווי השוק של החברה).

כלכלני פסגות מציינים כי" כיום איננו רואים הצדקה לדיסקאונט סחיר כה גבוה בכור. בנוסף, חשוב לציין כי אנו מצפים לדיבידנד משמעותי עם פרסום דוחות הרבעון השני. לאור זאת, אנו מעלים המלצתנו לכור לתשואת יתר במחיר יעד של 140 שקל".

בתקופה זו לא מרגישים בפסגות כי דיסקאונט סחיר של 11% הינו עמוק מספיק על מנת להצדיק המלצת תשואת יתר למניית דסק"ש. אומנם לדסק"ש תיק השקעות מגוון ודפנסיבי יחסית (עיקר השווי מגיע מתחומי הקמעונאות, התקשורת וחומרי הדברה), אך ברמות התמחור הנוכחיות הם לא רואים העדפה לאחזקה בדסק"ש על פני החברות הבנות.

ומציינים כי דסק"ש תמשיך לחלק דיבידנדים ככל הנראה גם בהמשך השנה, אך תשואת הדיבידנד צפויה להיות נמוכה מזו של כור.

על אף שסלקום מהווה כ-43% מתיק ההשקעות של דסק"ש, בתקופה האחרונה התנהגות מניית כור (ובעיקר קרדיט סוויס) היא זו שקבעה את כיוון מניית דסק"ש. קשה להעריך האם תופעה זו תוכל להימשך, על רקע העובדה שסלקום היא האחזקה המהותית של דסק"ש.

לאור כל האמור לעיל, בשילוב העובדה שהמלצת פסגות לסלקום הינה תשואת שוק (וכך גם לשופרסל) הם מורידים את המלצתם לדסק"ש לתשואת שוק במחיר יעד של 98 שקל. ז"א הם ממליצים להגדיל חשיפה לכור על חשבון הקטנת חשיפה בדסק"ש.

[להמלצות אנליסטים]