ג'ים קריימר: הדאו ג'ונס לא יצנח ל-6,300 נקודות

מגיש התכנית "Mad Money" ב-CNBC מגדיר את טווח המסחר של המדד בתקופה הקרובה: מהקצה העליון של ה-7,000 ועד הקצה העליון של ה-8,000 נקודות ■ סבור כי המשק האמריקני זקוק לתכנית תמרוץ פיסקלית נוספת

ביום חמישי נפל דבר בוול סטריט. נתוני התעסוקה שפורסמו העידו על הידרדרות ראשונה מתחילת השנה בשוק העבודה, שכן מספר הבלתי מועסקים במגזר הלא-חקלאי עלה ביוני בהשוואה לחודש הקודם, והנתון אף פספס את תחזיות האנליסטים. שוק המניות בארה"ב הגיב בירידות של יותר מ-2.5%, ואפילו מנכ"ל קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן, ראה צורך לשגר התייחסות מיוחדת (ופסימית) לנתונים, תוך שהוא מפציר במשקיעים לא להקל בהם ראש.

אך לא כולם ממהרים לקפוץ מהצוק. ג'ים קריימר, מגיש התכנית "Mad Money" ב-CNBC במסגרתה הוא ממליץ על מניות וידוע בהשפעתו על משקיעים רבים, מודה כי נתוני התעסוקה אינם חיוביים כלל וכלל, אך במקביל מדגיש כי אין בהם כדי להוריד את מדד הדאו ג'ונס באופן משמעותי.

"אתם צריכים לשאול את עצמכם האם 40 אלף או 60 אלף משרות חשובות יותר מכל הדברים הטובים שקרו לאחרונה", אומר קריימר. "אתם צריכים לשאול את עצמכם האם השוק היה עולה במידה והממשלה הייתה לוקחת את אותם 100 אלף מובטלים ומספקת להם ג'ובים כגון שמירה על גנים לאומיים או עבודה בדואר".

קריימר מתייחס כמובן לפספוס של תחזיות האנליסטים בנתוני התעסוקה, פספוס של כ-100 אלף משרות. האנליסטים ציפו לגריעה של 365 אלף משרות בחודש מאי, בעוד שהנתונים בפועל הראו על גריעה של 467 אלף משרות - כלומר הבדל של כ-100 אלף משרות.

"אני אומר לכם את זה כי אולי אתם נותנים לנתון הזה - ואני מודה שזהו נתון המאקרו המשמעותי ביותר - חשיבות יתרה שמגמדת את ההתאוששות הכלכלית העולמית, איטית ככל שתהיה, וגורמת לנו לחשוב שהדאו ג'ונס בדרך ל-6,300 נקודות", אומר קריימר. "הנה התחזית שלי: התאוששות איטית, כזו שלא מייצרת הרבה מקומות עבודה ומעודדת צריכה, אך כזו שתספיק לייצר רווחים הגונים עבור החברות, בשל פיטורי עובדים וסגירת מפעלים שיצמצמו את ההוצאות".

קריימר מודה שההתאוששות הכלכלית האיטית עליה הוא מדבר לא תתמוך בהמשך הראלי בשוק המניות האמריקני. מדד הדאו ג'ונס סגר ביום חמישי על 8,280 נקודות, וקריימר מגדיר את טווח המסחר של המדד בתקופה הקרובה: מהקצה העליון של ה-7,000 ועד הקצה העליון של ה-8,000 נקודות. במילים אחרות, קריימר לא רואה את הדאו ג'ונס מתרומם מעל 9,000 נקודות בתקופה הקרובה, אך גם לא יורד מתחת ל-7,000 נקודות.

"לא נרד נמוך יותר (מהטווח לעיל - ע.ב.י) כי לא תהיה צמיחה בשוק העבודה עד שתושק תכנית תמרוץ שנייה על ידי הממשל", אומר קריימר. "ולא נעלה גבוה יותר כי במידה ואכן נקבל תכנית תמרוץ שנייה - ואנו אכן צריכים אותה - השוק לא יתפוצץ מכך".