ביידן: "לישראל הזכות לטפל בסוגייה האיראנית בשונה מארה"ב"

(עדכון) - סגן נשיא ארה"ב: "ישראל היא מדינה ריבונית, זכותה להחליט באיזה אופן ברצונה לטפל בסוגייה האיראנית" ■ אחמדיניג'אד מוכן לנהל משא-ומתן ישיר עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, אמר היום כי הוא מעוניין לפתוח בשיחות ישירות עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. "בקרוב נחפש פעילויות דיפלומטיות", אמר אחמדינג'אד אחרי שהביע שביעות רצון מהכוח שהשיג אחרי הבחירות.

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר בתגובה כי "אם איראן רצינית לגבי משא ומתן ישיר, אז אין סיבה לא להענות לה. ההצעה נמצאת על השולחן".

ביידן אמר כי לישראל יש את הזכות להחליט לטפל בסוגייה האיראנית בדרך שונה מארה"ב. "ישראל היא מדינה ריבונית, זכותה להחליט באיזה אופן ברצונה לטפל בסוגייה האיראנית".

בסוגיית הגרעין האיראני, יוקינו אומנו, שבקרוב נכנס לתפקיד ראש הועדה לפיקוח על אנרגיה אטומית (IAEA) אמר כי הוא לא רואה סימנים לכך שאיראן פועלת להשגת היכולת לייצור נשק גרעיני. "אני לא רואה עדויות בכתב המעידות על שאיפתה של איראן להשיג נשק גרעיני".

בינתיים, קבוצה של אנשי דת רפורמיסטים באיראן, קראות תיגר על הודעה המחוקקת העליונה של איראן אשר אישרה את בחירתו המחודשת של מחמוד אחמדינג'אד לנשיאות איראן.

אתמול (שבת), הנשיא לשעבר של של איראן, אקבר האשמי רפסנג'אני, אמר שההתנגשויות בין גורמי האכיפה באיראן לתומכי מוסאווי לאחר הבחירות ב-12 ליוני, גרמו למרירות רבה בקרב אזרחי איראן.

חברי הקבוצה הפרו רפורמיסטית, האסיפה של חכמי סמינר Qom ואקדמאים איראנים אמרו כי הגוף המחוקק העליון של איראן איבד את תדמיתו הנקייה והאובייקטיבית בעיני הציבור האיראני.

הגוף המחוקק העליון של איראן מורכב מ-12 חברים, שישה אנשי דת ושישה שופטים, אותם ממנה המנהיג הרוחני של איראן, האייתולה עלי חמינאי.

רפסנג'אני, התומך במפסיד בבחירות, מיר חוסיין מוסאווי, נפגש עם חלק מהמשפחות של מפגינים שנעצרו לאחר המהומות בטהראן שנמשכו כשבועיים. רפסנג'אני עשוי לשמש כמתווך בין הרפורמיסטים לשמרנים במדינה.

על פי הסוכניות הזרות, כ-17 איש נהרגו במהלך ההפגנות בטהראן. הנשיא המכהן, מחמוד אחמדינג'אד ניצח את הבחירות השנויות במחלוקת ברוב של 63%.