האם נוקיה-סימנס תשתף פעולה עם אלווריון?

האתר Light Reading דיווח כי כדי להמשיך להציע את ה-WiMAX כחלק מהפתרונות שלה, למרות קיצוץ התקציבים, נוקיה סימנס תסתמך על שיתופי פעולה, ביניהם עם אלווריון

רק לפני שנה חגגו באלווריון הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית ציוד התקשורת נורטל, אשר כלל את הפצת פלטפורמת ה-WiMAX של אלווריון על-ידי נורטל, והוערך במאות מיליוני דולרים למספר שנים. מעבר לחשיבות של השגת "גב" שיווקי רחב, ההסכם כלל גם השקעה של נורטל בפיתוח של אלווריון, בהיקף שהוערך בעשרות מיליוני דולרים.

מספר חודשים חלפו, ומנורטל הגדולה לא נשאר הרבה. בינואר האחרון היא פתחה בהליכי פשיטת רגל, וההשפעה על אלווריון לא איחרה להגיע. התוצאות הכספיות נפגעו, ואלווריון קיזזה את הפגיעה בהפחתות שכר. "לא נוותר על שום דולר שמגיע לנו מנורטל", הבטיח אז המנכ"ל, צביקה פרידמן.

למה נזכרנו בנורטל? ובכן, נראה שאלווריון מצאה תחליף. לפי פרסומים בימים האחרונים, נוקיה-סימנס החליטה להעביר תקציבי פיתוח מטכנולוגיית ה-WiMAX לטכנולוגיה המתחרה, ה-LTE. אתר חדשות ההיי-טק Light Reading דיווח שנוקיה-סימנס מעוניינת להמשיך להציע את ה-WiMAX כחלק מהפתרונות שלה, והיא תסתמך על שיתופי פעולה, אחד מהם עם אלווריון.

האנליסט יונתן קרייזמן מאוסקר גרוס העריך לפני כחצי שנה שיש סבירות גדולה שנוקיה-סימנס "תפנה גב" ל-WiMAX, ובדומה לנורטל היא תפנה לשותפות אסטרטגית עם אלווריון. לשתי החברות כבר יש הסכם OEM, ולא מן הנמנע שהסכם אסטרטגי יהיה נרחב יותר, ויכלול השקעה של נוקיה-סימנס בפיתוח של אלווריון - בדומה להסכם עם נורטל. אולם, נראה שההכנסות הצפויות מההסכם לא יגיעו לסדר הגודל שציפו מההסכם עם נורטל, לפחות לא בשלבים הראשונים. מאלווריון לא נמסרה תגובה לידיעה.

חזקה בנישה שלה

ה-WiMAX היא טכנולוגיית תקשורת אלחוטית בפס רחב שמתחלקת לנייח ונייד. הנייח מחבר לפס רחב מקומות מרוחקים בהם אין תשתיות מתאימות, והנייד שנמצא בתחילת דרכו מיועד להיות "הדור הבא" בסלולר, ולספק Personal Broadband (פס רחב אישי). ה-WiMAX הנייד מתחרה ב-LTE, ולאחרונה נראה שה-LTE גובר.

אבל גם אם בסופו של דבר ה-WiMAX לא יהיה טכנולוגיית הדור הבא, והוא יישאר תחום נישתי, מעמדה של אלווריון בשוק הנישה הזה מתחזק. לאחרונה, על רקע המשבר, חברות קטנות נקלעות לקשיים, ומן העבר השני חברות ענק שנכנסו לשוק באיחור יוצאות ממנו. כך אלווריון, ששווייה כ-270 מיליון דולר, הופכת לאחת ממובילות השוק, ול-pure player היחידה.