האוצר ונציגי השלטון המקומי הסכימו לביטול השביתה

(עדכון) על פי הבנות שהושגו יעמדו מענקי האיזון לרשויות המקומיות לשנת 2009 על סך 2.4 מיליארד שקל ותבוטל קרן הארנונה בחוק ההסדרים כפי שסוכם מראש ■ במהלך החודשים הבאים יתקיימו דיונים בין משרד האוצר לבין נציגי מרכז השלטון המקומי להסדר המחלוקות

לאחר דיון לילי בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לנציגי השלטון המקומי הושגה הסכמה שהובילה לביטול השביתה וצעדי המחאה שנועדו להיום (ב') ולהמשך השבוע.

על פי הבנות שהושגו, יעמדו מענקי האיזון לרשויות המקומיות לשנת 2009, על סך 2.4 מיליארד שקל ותבוטל קרן הארנונה בחוק ההסדרים כפי שסוכם מראש.

הוסכם כי במהלך החודשים הבאים יתקיימו דיונים בין משרד האוצר לבין נציגי מרכז השלטון המקומי בנושאים שונים, בהם: נושא משק המים, סוגיית חלף היטל ההשבחה והאצת החקיקה בנושא העצמת סמכויות הפקחים העירונים בתחומים שונים.

שר האוצר הודיע שלקראת שנת התקציב 2010, יעשה מאמץ, להגיע להבנות לגבי מענקי האיזון בשנה זו. שר האוצר, הודה ליו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ,לממלא מקומו, ג'קי לוי, ליו"ר פורום ה-15 וראש עיריית ת"א, רון חולדאי, לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, ויעקב ממן, יו"ר ועדת משברים, על שיתוף הפעולה והמאמץ להגיע להסדר מוסכם שימנע את השביתה.

לפני כן דווח בלעדית ב"גלובס" כי שר האוצר מנסה לטרפד את מאבק ראשי הרשויות המקומיות בחוק ההסדרים. שטייניץ זימן אליו כמה ראשי רשויות חברי ליכוד, ג'קי לוי (בית שאן) ואחרים, במטרה לשכנעם לבלום את כוונות ההפגנה של מרכז השלטון המקומי.

בוחבוט נפגש לפני כן עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני וביקש ממנו לתמוך במאבק הרשויות. בוחבוט ציין בפני עיני, כי "אם הקיצוץ ייצא אל הפועל, אלפי עובדים מהרשויות המקומיות יפוטרו. אני קורא לך לדאוג קודם כל לעובדים ורק אחר-כך לעסקת החבילה", אמר. עיני עודכן בפרטי המו"מ עם ראש הממשלה שכשל, ובפרטים אודות יציאת הרשויות המקומיות למאבק.

בשלטון המקומי הזהירו כי אם יאושר התקציב במתכונתו הנוכחית, יפוטרו 6,000 עובדים. זאת, שכן במסגרת התקציב אמור להתבצע בשנתיים הקרובות קיצוץ של 13% במענקי האיזון הניתנים בכל שנה לרשויות מקומיות, שאינן מצליחות לספק שירותים סבירים לתושביהן.