UBS: "מדד המעו"ף לא ירשום תשואת יתר בשנה הקרובה"

בסקירה מקיפה מסבירים האנליסטים מדוע הבורסה תתקשה לעלות, מעלים את ההמלצות למניות הבנקים, ממליצים להשקיע בטבע,בזק וסלקום ויושבים על הגדר באשר למניות הכימיקלים

"איננו צופים שמדד המעו"ף ירשום תשואת יתר בשנה הקרובה". במילים אלו פותחים האנליסטים דארן שאו ורוני בירון מבית ההשקעות UBS את סקירתם המקיפה על הבורסה בישראל. בסקירה מסבירים האנליסטים מדוע הבורסה תתקשה לעלות, מעלים את ההמלצות למניות הבנקים, ממליצים להשקיע בטבע, בזק וסלקום ויושבים על הגדר באשר למניות הכימיקלים.

"בהתחשב בתנאים הכלכליים והציפייה הכללית לצמיחה מתונה לאורך תקופה ארוכה, האסטרטגים של UBS מעריכים כי המגמה החיובית בשוק הגיעה למיצוי והמניות צפויות לרדת", אומרים ב-UBS, ומדגישים כי מדד המעו"ף יתקשה לרשום תשואת יתר על מדדי המניות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה במהלך 12 החודשים הקרובים. הסיבה: "אנו מעריכים כי ישראל תושפע מלחץ מכירות בעקבות שדרוג הסטטוס שלה על ידי MSCI ל'שוק מפותח' וכן בשל מימושי רווחים הצפויים לאחר הראלי מתחילת השנה".

מתחילת 2009 זינק מדד המעו"ף בכ-31%. לאחרונה זכתה ישראל לשדרוג סטטוס מצד MSCI, מהלך שיביא, לפי ההערכות, למשיכת הון על ידי משקיעים זרים בטווח הקצר בשל הירידה בנתח השוק של ישראל בקרב משפחות השווקים המפותחים. השדרוג ייכנס לתוקף במאי 2010. בהקשר לכך, אומרים ב-UBS, כי טבע , כי"ל ומניות התקשורת עשויות להרויח מהמהלך, ומניות הבנקים והיתר עלולות לסבול מכך.

ואם בבנקים עסקינן, האנליסטים מציינים כי הם "עדיין מודאגים" מהבנקים בישראל, אולם פחות מבעבר, ולכן הם מוצאים לנכון להעלות את ההמלצה לסקטור כולו ל"נייטרלי". האנליסטים מעלים את ההמלצה לבנק מזרחי טפחות ל"קנייה" מ"נייטרלי" (מחיר היעד הועלה ל-28 ש' מ-21 ש' למניה); את ההמלצה לבנק דיסקונט ל"נייטרלי" מ"מכור" (מחיר היעד הוקפץ ל-5.5 ש' מ-2.6 ש' למניה); וההמלצות למניות לאומי ופועלים נותרו על "מכור" ו"נייטרלי" בהתאמה, עם מחירי יעד של 10 ו-12 ש'.

"הכיוון הכללי של השוק הישראלי במחצית השנייה של 2009 ובמחצית הראשונה של 2010 ייקבע על ידי המגמה בשוקי חו"ל", אומרים האנליסטים. "הסיווג מחדש של ישראל ב-MSCI עלול לשנות את המעמד הדפנסיבי ממנו היא נהנתה בשווקים המתעוררים, לדוגמה בהשוואה לרוסיה, טורקיה או דרום אפריקה".

בהתייחסם למגזר הכימיקלים, שומרים האנליסטים על המלצת "נייטרלי" על כי"ל עם מחיר יעד של 44 ש' למניה. "אנו מעריכים כי הרווחים הגיעו לתחתית ברבעון השני של 2009", אומרים האנליסטים, לקראת פרסום דוחות הרבעון השני של כי"ל ב-24 באוגוסט. באשר למכתשים אגן האנליסטים צופים רבעון חלש גם כן, אך התאוששות במחצית השנייה של השנה. ההמלצה למכתשים נותרת על "נייטרלי" עם מחיר יעד של 22 ש' למניה.

[לאתר המעו"ף][להמלצות אנליסטים]