טומי הילפיגר: "אני רואה בזוג אובמה את ה-DNA של המותג שלי"

מעצב-העל בראיון ל"פירמה מדד המותגים": "אני מדבר ללב האמריקני, הקישור שלי לארה"ב הוא רפלקס מותנה"

טומי הילפיגר הוא כבר מזמן מותג-אב לשורת תתי-מותגים מצליחים בתחום האופנה והלייף-סטייל בכללותו. מעצב-העל, שהצליח לפצח את הקוד האופנתי שנוגע ללב האמריקני, עדיין מתרגש ממקורות השראה.

בראיון בלעדי ל"פירמה", המתארח החודש במגזין "מדד המותגים 2009", מתמוגג הילפיגר מהסטייל של האייקונים האמריקנים הכי מפורסמים היום: נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ואשתו מישל.

"זה תענוג צרוף לצפות בזוג המלכותי הזה", הוא אומר. "הם מביאים איתם סגנון מודרני אבל קלאסי, אלגנטי אבל לא מתאמץ. הם מכניסים משב רוח מרענן לפוליטיקה, לאופנה ולחברה האמריקנית. זה ממש מרגש אותי באופן אישי, כי אני רואה בהם את ה-DNA של המותג שלי, זה CLASSIC AMERICAN COOL STYLE".

בשנה האחרונה פרץ הילפיגר את גבולותיו שלו ויצא במקביל לקו הקלאסי, שכל-כך מאפיין אותו, עם קולקציה הרבה יותר צעירה ובועטת, בהשראת המוזיקאי מארקי ראמון ("הראמונס"), מושא הערצתו של הילפיגר.

פטיש לאייקונים

"שנות ה-60 היו בהחלט התקופה הכי משמעותית מבחינתי", מספר הילפיגר, "וכמובן שבראשה עומד בגאון אנדי וורהול, הלא הוא מלך ההשראה והפופ-ארט. אנחנו חולקים את אותו פטיש לאייקונים אמריקנים. שנות ה-60 היו כור היתוך של יצירה גועשת של אמנים, יוצרים, מוסיקאים, ציירים, דוגמניות ורוי ליכטנשטיין אחד, שהיפרו אחד את השני. מבחינתי זו התקופה הכי מרתקת שמשפיעה על העבודה שלי עד היום".

הילפיגר חווה, לדבריו, 3 שיאים בקריירה שלו. ה'פיק' הראשון היה כשהתחיל למכור ג'ינסים מהטנדר שלו בתיכון באפסטייט ניו-יורק. הרגע השני היה בפעם הראשונה שראה את השם שלו על שלט חוצות ענק בטיימס סקוור, בסמוך לרלף לורן, קלווין קליין ופרי אליס. "זה היה אחד מהרגעים היותר מדהימים בקריירה שלי ובכלל בחיים", מספר הילפיגר בהתרגשות. "פתאום הרגשתי שאני על המפה, שאני במרכז העניינים".

נקודת השיא השלישית היתה כשהקים את חברת טומי הילפיגר. "לקח לי הרבה זמן, משאבים ואנרגיות להגיע למקום שאני נמצא בו היום. עשיתי כמה החלטות שיווקיות ועסקיות אמיצות במהלך הקריירה שלי, כולל לשים את השם שלי על שלט חוצות בטיימס סקוור, עוד לפני שמישהו באמת ידע מי אני", אומר הילפיגר.

"בדיעבד, אני יכול להגיד שאני מאמין שכל אדם יכול להשיג מה שהוא רוצה, כול עוד הוא שם את הלב שלו בפנים ונותן את ה-100% שלו. אם הלב שלך שם, אתה תצליח. גם אני התחלתי בשנות ה-70' עם טנדר רעוע וערימה של ג'ינסים במושב האחורי".

* הראיון המלא יתפרסם במסגרת "פירמה מדד המותגים 2009", שייחשף בוועידת נתח שוק של "גלובס" ב-13 ביולי.