יטבתה משקיעה מיליון דולר במוצרים חדשים בתחום החלב

משיקה משקה מילקשייק בשקית, מילקשייק שוקו עם סירופ שוקולד בבקבוק ובקבוקי שוקו קטנים ■ מתחילת השנה רשמה קטגורית משקאות החלב בישראל ירידה כספית של 4.5%

אחרי ירידה הדרגתית אך עקבית במכירות קטגוריית משקאות החלב (שוקו), פותחת יטבתה של שטראוס במהלך שמטרתו לתת לקטגוריה זריקת מרץ.

החברה משיקה לראשונה משקה מילקשייק בשקית, מילקשייק שוקו עם סירופ שוקולד בבקבוק ובקבוקי שוקו קטנים. היקף ההשקעה במהלך עומד על מיליון דולר, כאשר 60% מהתקציב יופנה לקמפיין שילווה את ההשקה, ויתר התקציב יופנה לפעילות שיווק וקידום מכירות.

המיתון אינו פוסח על קטגוריית משקאות החלב. מתחילת השנה רשמה הקטגוריה ירידה כספית של 4.5%, במקביל לירידה ריאלית (כמותית) של 7%. יטבתה הצליחה אמנם לגדול בנתח הכספי שלה בקטגוריה, אך המכירות לא עלו.

"בתקופה כזו הקטגוריה לא צומחת. מה שמעניין אותנו זה לקחת את הקטגוריה ולהצמיח אותה, יותר מאשר לקחת נתח שוק של 1% לפה או לשם. עם זאת, אנו צופים כי המהלך יצמיח את כל הקטגוריה ב-5%, והנתח שלנו יגדל", אומר סמנכ"ל השיווק של יטבתה, תמיר מלמוד.

יטבתה חתמה את שנת 2008 עם גידול של 11% במכירות שהסתכמו ב-387 מיליון שקל, לעומת מכירות של 348 מיליון שקל בשנת 2007. מקור עיקר העלייה במכירות הוא בעליית מחיר.

קצב המכירות השנתי עומד כרגע על 400 מיליון שקל, המשקף צמיחה כספית של כ-5%. ואולם, גם השנה עיקר העלייה במכירות הנה תוצאה של עליית מחיר, כאשר קצב הצמיחה הריאלית במכירות עומד על 1%-2% בלבד.

יטבתה פעילה בשתי קטגוריות עיקריות: קטגוריית משקאות החלב (52% מהפעילות) וקטגוריית החלב הניגר (38% מהפעילות). לחברה יש פעילות מצומצמת נוספת בתחום התוצרת הניגרת (לבן, שמנת) ושמנת מתוקה, שהיקפה כ-37 מיליון שקל בשנה. "בגלל המותג אנחנו מצליחים לגבות פרמיה בעולם של קומודיטי", אומר מלמוד.