רשת מתלוננת: קשת מקדמת את ערוץ 24 בימי השידור שלנו

עיקר הטענות של רשת מתייחסות לקידומם של תכני "כוכב נולד" בערוץ 24 בימי השידור של רשת - רביעי-שבת ■ לטענת רשת, קשת אף השתמשה בצביקה הדר שהפנה את הצופים לערוץ 24 בימי השידור של רשת

מלחמה חדשה בין זכייניות ערוץ 2: רשת מאשימה את קשת בכך שהיא גורמת לה נזקים כספיים באמצעות קידום ערוץ 24 - כך נודע ל"גלובס".

בימים האחרונים פנתה רשת מספר פעמים לרשות השנייה, וטענה כי נגרמים לה נזקים כספיים בשל "בעקבות התנהלותה שלוחת-הרסן של קשת בכל הנוגע לקידום שידוריה בערוץ 24 בשבועות האחרונים", כפי שכתב שאול מגנזי, המשנה למנכ"ל רשת, בפנייה לרשות השנייה.

במכתבו של מגנזי למנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, נכתב עוד כי "מעיון בדו"חות הצפייה של השבוע האחרון, ניכר שיפור של כ-2% בהיקף הצפייה בפריים-טיים בערוץ 24, אשר אין ולא יכול להיות כל ספק שגידול זה גרע מהרייטינג בערוץ 2, וזאת לאחר שבוע של הפניות בלתי פוסקות, פרומואים ופריצות לשידור, ובין היתר גם בהפניה ישירה של צביקה הדר, מנחה 'כוכב נולד' - כולן קוראות לצופי ערוץ 2 לצפות בערוץ 24 בזמני השידור של רשת".

מגנזי ציין כי רשת מגבשת בימים אלה את ההיקף הכלכלי של הנזקים הכספיים הנגרמים לה ופונה לקבלת התייחסותה הדחופה של הרשות לעניין, זאת בטרם תשקול את המשך צעדיה.

מכתב זה מצטרף למכתב נוסף ששלחה היועצת המשפטית של רשת, אילאיל לבנת, לסמירה כמה ימים קודם לכן. במכתב זה מובאים מספר דוגמאות, ולצידן כותבת לבנת כי "קשת המשיכה וממשיכה כל העת בקידום ציני ומחושב של ענייניה המסחריים והכלכליים באמצעות ערוץ 24, תוך שימוש מתמיד בערוץ 24 ובפלטפורמה המוענקת לה בערוץ זה. קשת הפכה בפועל ל'ערוץ רב-זרועי' של ממש, שעה שגם שידוריה של קשת עצמה בערוץ 2 מופקעים לטובת קידום מטרה זו ולמען פגיעה ברשת".

עיקר הטענות של רשת מתייחסות לקידומם של תכני "כוכב נולד" בערוץ 24, בימי השידור של רשת - רביעי-שבת. יצויין כי טענות דומות היו בעבר לרשת בעניין קידום תכני "האח הגדול" באמצעות ערוץ ביפ.

ברשת מציינים כי מעבר לזליגת התכנים בין הערוצים השונים של קשת, היא למעשה גם עוקפת את נוהל הריאליטי שקבעה הרשות השנייה להגבלת המינון. ברשת מאשימים כי הימנעות הרשות השנייה מלפעול בדרך שבה רשות ציבורית סבירה מסוגה מחויבת לפעול גרמה לרשת נזקים כבדים ועלולה לגרום לה נזקים נוספים.

מקשת נמסר בתגובה: "צר לנו כי זו התחושה ברשת. קשת פועלת ועומדת בכללי הרשות השנייה".

מרשת נמסר בתגובה: "מדובר בתכתובת פנימית בינינו לבין הרשות השנייה".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "תלונת רשת בעניין שיתוף-הפעולה בין קשת לערוץ 24 הועברה להתייחסות קשת. לאחר קבלת עמדת קשת, תגבש הרשות את עמדתה בנושא זה".