ביוזמת מכון הייצוא: משלחת של חברות אלקטרוניקה יוצאת לסין ולטייוואן

המטרה - מפגש עם נציגי חברות אלקטרוניקה מובילות על מנת ליזום ולקדם שיתופי פעולה עסקיים והשתתפות בתערוכת SinoCES לתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים בסין

מחר (ג') תצא ביוזמת מכון הייצוא משלחת של חברות אלקטרוניקה לסין ולטייוואן. המטרה - מפגש עם נציגי חברות אלקטרוניקה מובילות על מנת ליזום ולקדם שיתופי פעולה עסקיים והשתתפות בתערוכת SinoCES לתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים בסין.

לדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא, למרות המשבר, שהאט בחודשים האחרונים את צמיחת תעשיית האלקטרוניקה בסין, צופה משרד התעשייה והמדע הסיני כי ענף האלקטרוניקה ומוצרי החשמל הביתיים יצמח ב-2009 ב-12% לטריליון דולר.

מנתוני המכון עולה, כי תעשיית האלקטרוניקה תורמת 10% בשנה בממוצע לצמיחת התמ"ג בסין. בשנים 2001-2007 רשם הענף צמיחה בקצב ממוצע של 28% והיווה למעלה מ-30% מהסחר הכולל של סין. צמיחתו נשענה בעיקר על ביקושים מוגברים מבית ומחוץ, תמיכה ממשלתית ועלויות ייצור נמוכות, מגמות שמקבלות כעת חיזוק מצד תוכנית התמריצים הממשלתית להגברת הביקושים הפנימיים והיקפם.

מצב זה מהווה הזדמנות לחברות אלקטרוניקה ישראליות המבקשות לחדור לשוק הסיני. בין החברות הישראליות שמשתתפות במשלחת נמצאת גם מודו, של דב מורן.