דח"צ באמריקן קולוני התפטר: "לא מקבל מידע בזמן"

כך כותב רו"ח דרור בר-משה, דירקטור חיצוני בחברת אמריקן קולוני, שהודיע היום על התפטרותו

"אנו לא מקבלים את המידע הנחוץ לנו כדירקטורים בזמן. שיתוף הפעולה בין הנהלת החברה והדירקטורים לוקה בחסר", כך כותב רו"ח דרור בר משה, דירקטור חיצוני בחברת אמריקן קולוני, שהודיע היום על התפטרותו.

חברת הנדל"ן, שבשליטת משה גבריאל המשמש גם כמנכ"ל ורועי לוסטרניק המשמש כיו"ר, שרויה במשבר פיננסי ומנייתה צנחה בשנה האחרונה ב-91% למחיר המשקף שווי של 19 מיליון שקל.

"הצלחתם להפתיע אותי שוב", כתב בר משה כשהוא מתייחס להודעת החברה מיום חמישי בערב, לפיה בנק הפועלים דורש לחלט ממנה ערבויות בסך של 8.8 מיליון דולר ו-2.9 מיליון שקל (כ-37 מיליון שקל ביחד) שניתנו לה בגין פרויקט בירושלים. החברה חולקת על עמדה זו, ופעלה בחודשים האחרונים בניסיון להגיע למתווה של עסקה חדשה עם הבנק, בעלי הנכס וצדדים נוספים.

נכון לסוף הרבעון הראשון, פיגרה החברה בפירעון התחייבויות בסכום של 46 מיליון שקל, הכולל שתי הלוואות מגופים זרים שמועד פירעונן חלף. החברה ציינה שאין בידיה מזומנים זמינים כדי לעמוד בפירעון ההתחייבויות בחודשים הקרובים, לרבות בתשלומי הקרן והריבית של סדרות האג"ח שלה.

ואכן, קצת קשה להחזיר חובות עם הכנסות של 11 מיליון שקל, ורווח נקי של 144 אלף שקל. לחברה, שלדו"חות הרבעון הראשון צורפה הערת "עסק חי", התחייבויות שוטפות של 248 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך של 126 מיליון שקל.

בניסיון להציל את הספינה מטביעה מכרה בשבוע שעבר אמריקן קולוני את זכויותיה בנכס רחוב עמק ברכה בגבעתיים לגינדי אחזקות תמורת 33 מיליון שקל. החברה ניהלה משא ומתן עם מחזיקי האג"ח, אך הוא הסתיים לפני כשבוע בהתפטרות הנציגות. בחודש הבא יחול מועד הפירעון הראשון של הקרן של אג"ח א' בהיקף של 18.4 מיליון שקל, בתוספת קופון של כ-6 מיליון שקל.