מזור מזנקת ב-12% לאחר הצלחה בניתוח עמוד שידרה צווארי

שימוש ראשון בניתוח עמוד שידרה במערכת הרובוטית SpineAssist שפיתחה מזור טכנולוגיות יגדיל את השוק לשימוש במערכת בכ-30%

חברת המכשור הרפואי, מזור טכנולוגיות , הודיעה כי מערכת רובוטית - SpineAssist שפיתחה החברה שימשה לראשונה בניתוח עמוד שידרה צווארי בבני אדם. עקב הצלחת הניתוח, גדל השוק הפוטנציאלי של המערכת ב-30%.

מזור טכנולוגיות, העוסקת בפיתוח מכשור רפואי בעבור ניתוחים כירורגיים מונחי הדמיה לצורך ניווט של כלים כירורגיים בדיוק גבוה ובפולשנות מזערית, השלימה לאחרונה פיתוח יישום נוסף של מוצר ה- SpineAssist כך שהוא מאפשר כעת גם ביצוע ניתוחי עמוד שדרה צווארי בגישה אחורית. עד כה נעשה שימוש קליני ומסחרי במוצר ה- SpineAssist בניתוחי עמוד שדרה של הגב התחתון והמרכזי בלבד.

ניתוחים בעמוד השדרה הצווארי נחשבים למסובכים ולרגישים ביותר, בשל הסיכון הרב לפגיעה בעצבים סמוכים, דבר שעלול לגרום לשיתוק. ניתוחים צוואריים מהווים כ-30% משוק ניתוחי עמוד השדרה, ובחלקם נדרש המנתח להחדיר שתלים בפרוזדורי עצם, שרוחבם מילימטרים בודדים, הגובלים ברקמות עצבים וכלי דם מהותיים, המובילים דם ותקשורת עצבית אל המוח וממנו.

הניתוח שבוצע בגרמניה בחולה שסבל מפציעה חמורה שכללה שברים במספר חוליות בעמוד השדרה הצווארי הוכתר בהצלחה. הצוות הרפואי עשה שימוש ביישום הנוסף של מוצר ה- SpineAssist לצורך ניווט ומיקום ארבעה שתלי קיבוע אל חוליות עמוד השדרה הצווארי של החולה, והניתוח, שארך כשעתיים, הושלם ללא כל סיבוכים ולשביעות רצונם המלאה של צוות הרופאים שהשתתף בו.

מנכ"ל מזור טכנולוגיות, אורי הדומי, ציין כי "לאחר תקופה ארוכה של פיתוח שיפור הדיוק והיציבות של טכנולוגיית מוצר ה- SpineAssist, החברה רואה בהצלחת הניתוח הישג מהותי המעיד על בשלותה ויציבותה של טכנולוגיית מוצר ה- SpineAssist לשימוש ביישומים רגישים, בהם הערך המוסף הקליני הוא רב. בשונה מניתוחי עמוד שדרה המבוצעים בגב התחתון, שם פועלים הן מנתחים אורטופדים והן מנתחים נוירוכירורגיים, ניתוחי עמוד שדרה המבוצעים בגב הצווארי נשלטים במידה רבה על ידי נוירוכירורגיים, הבקיאים ומנוסים בשימוש בטכנולוגיות חדשות, דבר המעיד על הצורך ועל הצלחת הפיתוח הנוסף במערכת שלנו. אנחנו מעריכים כי הבשלת היישום הנוסף של מוצר ה- SpineAssist היא בעלת ערך קליני ומסחרי מהותי לחברה, ותאפשר למזור להציע את טכנולוגיית מוצר ה- SpineAssist לקהל לקוחות שציפה לו ועד כה לא קיבל מענה".

מזור דיווחה לאחרונה על התקנת מערכת ה-SpineAssist במחלקת הנוירוכירורגיה של בית החולים היוקרתי והגדול ביותר בגרמניה, ה-Charite, שיעשה שימוש קליני במערכת ה-SpineAssist במגוון רחב של ניתוחי עמוד שדרה. ביה"ח Chariteנמצא בברלין והוא מהוותיקים והחשובים ביותר בגרמניה. מזור אף הרחיבה את הפעילות השיווקית והקלינית של מערכת ה-SpineAssist למדינות נוספות באירופה ונמצאת במגעים להרחבת השימוש במערכת גם בבתי חולים בשווייץ. עד כה שימשה המערכת של מזור בהצלחה בניתוחי גב בבתי חולים בארה"ב, גרמניה ובישראל בבתי החולים כרמל בחיפה ובהדסה הר הצופים.

ה-SpineAssist הוא מוצר הדגל של החברה המסייע לרופאים מנתחים במהלך ניתוחי עמוד שדרה במיקום כלים כירורגיים ושתלים, בהתאם לתכנון מוקדם המתבצע על גבי תמונת ההדמיה של החולה המנותח. ייחודה של המערכת ביכולתה לסייע למנתחים במיקום השתלים בדיוק רב, בפולשנות מזערית תוך הקטנה מהותית של כמות הקרינה לה נחשפים החולה והמנתח במהלך הניתוח.