הישג לעמותת "צלול": בקרוב תחל פעילות השייט בנחל לכיש

מנכ"ל העמותה: "אנו שמחים להיות חלק מהחזרת חיים לאחד הנחלים היפים בישראל, שעובר מהפך מתעלת ביוב לפנינת טבע"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

עיריית אשדוד קיימה אתמול (ב') מסיבת עיתונאים, בה הציג ראש העיר שיפור במצבו של נחל לכיש, והכריז כי עד ה-12 באוגוסט יושלם שלב בתהליך שיקום הנחל, אשר יאפשר קיום פעילות שייט בנחל ע"פ קריטריונים של משרד הבריאות.

לפני כ-3 שנים פתחה עמותת "צלול" במאבק ציבורי עיקש רחב היקף להצלת נחל לכיש, בעקבות זיהום חמור שאפיין את הנחל ואפיקיו. מקורות הזיהום היו בשפכי תעשייה שזרמו ממפעלים שונים באזור התעשייה של אשדוד, בשפכים סניטריים שגלשו ממערכת הביוב העירונית, ובשפכים של ישובים נוספים באזור. אחת מתוצאות המאבק הבולטות הייתה הקמה מחודשת של מנהלת נחל לכיש.

לאחרונה, לאחר החלפת השלטון המקומי באשדוד ומינויו של ד"ר יחיאל לסרי לראשות העיר, נערכו דיונים מרובים בנושא גורלו של הנחל, אשר במהלכם הוצגו נתונים בדבר איכות מי הנחל, וכן תוכנית פעילות ארוכת טווח לשדרוג תשתיות הביוב בעיר, ולנקיטת צעדים נוספים שיסייעו להחזרת החיים לנחל. בתום דיונים אלה סיכם ראש העיר כי עיריית אשדוד תנקוט באכיפה מחמירה כנגד מזהמי הנחל, בדגש על האזורים התעשייתיים, ותפעל לזירוז שדרוג והרחבת של מתקני שאיבה בנקזים הבעייתיים. בתום דיונים אלו סיכמו עמותת "צלול" ועיריית אשדוד מספר נקודות מהותיות, אשר יצרו את הבסיס המוצק לשיתופי פעולה נאותים.

עו"ד יריב אברמוביץ', מנכ"ל עמותת "צלול":"אנו שמחים וגאים להיות חלק מאירוע מכונן שכזה בו מוחזרים חיים לאחד הנחלים היפים בישראל. נחל שעובר מהפך משמעותי מתעלת ביוב לפנינת טבע ממנה יוכלו ליהנות כל תושבי אשדוד והאזור. עמותת 'צלול' תמשיך ללוות את עיריית אשדוד בתהליך שיקום הנחל עד להחזרתו המלאה לידי הציבור הן במורד והן במעלה, ולא תאפשר לגורמים מזהמים לפגוע בנחל בשנית".