"בסוף כולם יחתימו את כולם, אבל השנה יתגלגלו סכומים נמוכים יותר"

מצד אחד רונן קצב מסדר לבניון חוזה חלומי עד 2013 בליברפול ומעביר את בן סהר לאספניול; מצד שני, כשזה מגיע לשוק הישראלי, הוא נתקל בשוק רדום ("הוא עוד יתעורר") ובשחקנים שלו בבית"ר שמקצצים חוזים

קיץ מלא באקשן עובר על רונן קצב. רגע אחד הוא סוגר הארכת חוזה ליוסי בניון בליברפול עד 2013, שיבטיח לקשר שדרוג רציני בשכר: 80 אלף ליש"ט לשבוע. וברגע אחר, קצב מסדר לבן סהר ג'וב חדש באספניול הספרדית, שם ירוויח החלוץ - בסך הכל בן 19 למי ששכח - כחצי מיליון אירו לעונה בארבע השנים הקרובות.

"ההצלחה הפנומנלית של בניון", מסביר סוכן השחקנים בראיון ל"גלובס", "נובעת מהשילוב המדהים שיש לו - הוא שחקן כדורגל מעולה מצד אחד, ומצד שני יש לו ראש מדהים: הוא צנוע ויודע להתחבר לבני אדם. שילוב כזה תמיד יכול להביא אותך רחוק".

* לבן סהר יש את התכונות המתאימות להגיע לגבהים שבניון מגיע אליהם?

"אני לא חושב שיהיה נכון להשוות ביניהם, כי הם בשלבים אחרים לגמרי של הקריירה שלהם, וגם משחקים בתפקידים שונים על המגרש. דבר אחד אני מבטיח: שניהם יהיו שלמים עם עצמם בסוף הקריירה ויידעו שהם הגיעו למקסימום האפשרי מבחינתם".

חוץ מהתחככות בעילית האירופאית - עם מועדונים כמו צ'לסי (שמכרה את סהר לאספניול עבור מיליון אירו) וליברפול, קצב טרוד בימים אלו גם בקלחת המקומית. לדוגמה ענייני בית"ר ירושלים. נכון לעכשיו, התבקשו כל שחקני הקבוצה לקצץ בשכרם, ביניהם שחקניו של קצב. שכר השחקנים בבית"ר עמד בעונה האחרונה עמד על כ-44 מיליון שקל, ורק אם יירד ב-20 מיליון שקל בית"ר תוכל להתחיל לחשוב ברצינות איך יוצאים מהפלונטר. קצב מסביר שהמצב הזה מאוד לא נוח עבורו. "כרגע הכל תקוע בבית"ר, אי אפשר לעשות שום מהלך העברה של שחקנים לפני שהעניינים יתבהרו", מסביר מי שמייצג את אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, טוטו תמוז ותומר בן יוסף. ברוכיאן ויצחקי כבר נתנו את הסכמתם לקצץ 50% מהשכר, אבל בתסריט האופטימי יותר מבחינת קצב, הוא מוציא אותם לאירופה, וכך עוזר לכל הצדדים: לשחקנים, שיוכלו לשמור על שכרם מהעונה הנוכחית (יצחקי כ-430 אלף דולר, ברוכיאן כ-280 אלף - ש"ב); וגם לבית"ר, שהכסף שתקבל על דמי ההעברה יוכל לתת לה קצת חמצן.

אלו שסגרו את הברז

מלבד הפועל ת"א שהחתימה בימים האחרונים את דדי בן דיין ומיכאל זנדברג, הרי ששקט מופתי נרשם הקיץ בשוק ההעברות של ליגת העל. את קצב זה לא מפתיע: "קודם כל, צריך לזכור שיש כמה שחקניות שהיו מרכזיות בשוק בשנים האחרונות ועכשיו הן בכלל לא רלוונטיות - בית"ר, מכבי ת"א שמקצצת משמעותית את התקציב וגם מכבי נתניה שסגרה את הברז. בלעדיהן השוק מאוד רדום".

* ומה קורה עם הקבוצות הקטנות והעולות החדשות, הן לא צריכות להתחזק?

"הן לוקחות בחשבון שבליגה של 16 קבוצות לא צריך חיזוק גדול כדי לשרוד, אלא חיזוק נקודתי טוב. תוסיף לזה את העובדה שיש משבר כלכלי, ואת העובדה שמדובר במועדונים קטנים מאוד שמתקשים לגייס תקציב מינימום, והנה הסיבות לקיץ הרדום".

* המצב הזה ישתנה לקראת פתיחת הליגה?

"אני מאמין שכן. עדיין מוקדם יחסית, ומהניסיון שלי ואחרי לא מעט קייצים שעברנו בכדורגל, אני יודע שהסטטיסטיקה תמיד מתיישרת. בסוף כולם יחתימו את כולם. ההבדל הוא שהשנה יתגלגלו סכומים נמוכים יותר".

ואם כל הבלאגן הזה לא מספיק, לקצב יש עוד איזה עניין שולי וקטן להתעסק בו בקיץ הזה: בית הדין של ההתאחדות לכדורגל שלל ממנו את רישיון סוכן השחקנים ל-3 חודשים (וקנס אותו ב-20 אלף שקל). דווקא בתקופה החמה, שבה הוא זקוק לרישיון הזה יותר מהכל. הסיבה: ביה"ד מצא אותו אשם בקומבינה מיוחדת - טוען כי השתמש בשירותיו של מנג'ר הכח עמידר לשעבר, דודו דהאן, על מנת להעביר בינואר האחרון את יואב זיו ללוקרן הבלגית ובתמורה העביר לו כ-12,500 יורו - כמחצית מעמלת הסוכן. זאת למרות שלדהאן אין בכלל רישיון סוכן.

"הגשתי ערעור על הפסיקה הזאת, ואני מתכוון להילחם נגדה עד הסוף", אומר קצב. "אם בית הדין לא יקבל אותה, אני אלך איתה לפיפ"א, שהיא הסמכות השופטת כשמדובר בהעברות בינלאומיות. הטענה שאני צריך להשתמש בדודו דהאן כדי להעביר שחקנים מצחיקה אותי - את לוקרן הכרתי כבר שנה קודם לכן, כשהעברתי לשם את אבי סטרול".